کد خبر: 656368
تاریخ انتشار :

مجلسی: گشایش زمانی رخ می دهد که FATF را بپذیریم

فریدون مجلسی گفت: ایران در محاصره اتحاد کشورهای عربی و اسرائیل و ناتوی عربی است؛ این به این به معنی است که یک تهدیدی از یک طرف وجود دارد و به هیچ وجه نبایذ مسیر مذاکرات را بست.

مجلسی: گشایش زمانی رخ می دهد که FATF را بپذیریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از ساست خبرسراسری، فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین، درباره وضعیت کنونی برجام گفت: «ما 20سال است که داریم این مسائل را امتحان می کنیم آنها فقط تقاضا گشایش دارند، گشایش در اختیار ایران است و تمام تصمیم گیری ها با ایران است. ایران در محاصره اتحاد کشورهای عربی و اسرائیل و ناتوی عربی است؛ این به این به معنی است که یک تهدیدی از یک طرف وجود دارد و به هیچ وجه نبایذ مسیر مذاکرات را بست».

او ادامه داد: «علامت گشایش زمانی خواهد بود که اف.ای.تی.اف به عنوان اینکه ایران تمایل دارد به عرصه مالی و بانکی بازگردد پذیرفته شود و وقتی که اف.ای.تی.اف که فقط منع پول های آلوده و پول شویی است وقتی این را نمی پذیریم به کشور ضربه ضربه وارد می شود».

او افزود: «علامت خوب بعد از پذیرش اف.ای.تی.اف ایجاد می شود و همه نیز آن را قبول کرده اند. تا زمانیکه علائم بازگشت به عرصه بین الملل ظهور پیدا نکند من خوشبین نیستم و فکر می کنم اروپایی ها برای اتمام حجت آمده اند تا اگر اتفاقی رخ داد بحث غافلگیری مطرح نباشد.اگر توافقی باشد به نتیجه هم می رسد ولی بدون علائم قبلی بخصوص اف.ای.تی.اف که چراغ راهنما تمایل و عدم تمایل به مذاکره است.اگر علائم مثبتی وجود داشته باشد برخی تحولات در سمت های پرتنش در روز های اخیر نیز بوده است که مشخص نیست تا چه حد جنبه تغییرات داخلی را داشته یا نشانه ای برای تمایل به بازگشت به مقررات بین المللی بوده است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها