کد خبر: 656404
تاریخ انتشار :

«العهد» گزارش داد:

ورود نفت‌کش ایرانی به سوریه همزمان با سفر امیرعبداللهیان

ایلنا/ پایگاه خبری «العهد» از ورود یک نفت‌کش جدید متعلق به ایران به بندر بانیاس سوریه خبر داد.

ورود نفت‌کش ایرانی به سوریه همزمان با سفر امیرعبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این سومین نفت‌کشی است که طی هفته‌های اخیر وارد سوریه می شود و ورود آن همزمان با سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به دمشق صورت گرفته است.

حسین امیرعبداللهیان در بدو رود به فرودگاه دمشق گفت که خیلی خوشحالم امروز فرصت حضور در کشور دوست و برادر سوریه برای من و هیأت همراهم فراهم شد. سفر اخیر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. طی این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم.

وی ادامه داد: امروز فرصت خیلی خوبی است که با همکارم آقای فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم. اقدام روز جاری رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به تمامیت ارضی سوریه را قویا محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم مقاوم سوریه اعمال می‌شود صهیونیست‌ها به دنبال بی ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.

وی افزود: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

وزیر امور خارجه گفت: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قدرت عمل می‌کنند. ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم و قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوء تفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها