کد خبر: 656852
تاریخ انتشار :

انتقاد نخست‌وزیر سوئد از اعضای پارلمان

نخست‌وزیر سوئد از گروهی از نمایندگان چپ‌گرای پارلمان این کشور به دلیل عکس گرفتن با نماد گروه تروریستی پ.‌ک.‌ک انتقاد کرد.

انتقاد نخست‌وزیر سوئد از اعضای پارلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد در حالی از این قانونگذاران انتقاد کرد که با وجود امضای تفاهم نامه بین ترکیه، سوئد و فنلاند درباره همکاری کامل با آنکارا به منظور مقابله با تروریسم، تصاویر این قانونگذاران با نمادهایی که به پ.ک.ک مربوط می‌شود در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و نشان می‌دهد که اعضای حزب چپگرای پارلمان سوئد با نمادهای مربوط به این گروه و یگان‌های حفاظت خلق و YPJ سوریه عکس انداخته‌اند.

آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد نیز این اقدام تحریک آمیز را کاملا غیرقابل قبول دانست و در توئیتر خود با تگ کردن وزیر دادگستری نوشت: پ.ک.ک از اوایل ۱۹۸۴ توسط دولت وقت سوئد به عنوان گروه تروریستی اعلام شده است و علت این کار هم این بود که این گروه جان انسان‌های بیگناه را گرفته است.

وی همچنین از حزب چپگرای سوئد خواست تا هر چه سریعتر حمایت از این گروه تروریستی را متوقف کند.

وزیر دادگستری سوئد نیز با انتشار پستی مشابه در توئیتر، به حزب مذکور هشدار داد.

نمایندگانی از ۳۰ کشور عضو ناتو پروتکل‌هایی را برای الحاق فنلاند و سوئد به این ائتلاف نظامی و پس از آن امضا کردند که این دو کشور به صورت رسمی در اجلاس اخیر ناتو در مادرید دعوت شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها