کد خبر: 656876
تاریخ انتشار :

حجت‌الاسلام نواب: بازماندگان حج امسال در سال آینده به حج مشرف می‌شوند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: متقاضیان حج که امسال به دلیل محدودیت سنی اعمال شده از سوی عربستان نتوانستد این فریضه را ادا کنند، زمینه تشرف آنان در سال آینده فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام نواب: بازماندگان حج امسال در سال آینده به حج مشرف می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، به نقلل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب روز جمعه(۱۷ تیرماه) به هنگام ورود به خیام زائران ایرانی در عرفات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زائرانی که ما امروز در خدمتشان هستیم، قرار بود در سال ۱۳۹۹ به حج مشرف شوند اما کرونا مانع شد و شماری از آنان نیز به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین جمعی از متقاضیان به دلیل شرایط سنی اعمال شده از سوی عربستان نتوانستند اعزام شوند اما ان شاءالله در سال آینده زمینه تشرف آنان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال روز عرفه با روز جمعه مصادف شده است و روز جمعه نیز متعلق به امام زمان (عج) است، افزود: این زائران که از شب گذشته در این سرزمین حضور پیدا کردند برنامه برائت از مشرکین را برگزار کردند و بعداز ظهر با زمزمه دعای عرفه امام حسین (ع) با خدای خود راز و نیاز می‌کنند.

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: حج امسال خاص است و روز عرفه آن با روز امام عصر (عج) مصادف شده است.

نواب اظهارداشت: عاشقان و ارادتمندان امام زمان (عج) و کسانی که کودکانشان با سرود سلام فرمانده ابراز احساسات خود را به امام زمان (عج) اعلام کردند پدرانشان در این سرزمین به یاد آنان هستند و برای استمرار سربلندی و عزت و افتخار ایران و اسلام، عزیزان خود را دعا می‌کنند.

مراسم برائت از مشرکین روز جمعه (۱۷ تیرماه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن‌الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمع کثیری از زائران بیت‌الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی از استان‌های مختلف کشور راهی سرزمین وحی شدند، عملیات انتقال برای حضور در سرزمین عرفات با ۲۸۲ دستگاه اتوبوس از ساعت ۱۷ روز گذشته آغاز و به انجام رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده، زائران حرم امن الهی پس از وقوف در عرفات به سمت مزدلفه و منا حرکت خواهند کرد و غروب امروز (جمعه) اعمال عرفه را به جای خواهند آورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها