کد خبر: 656878
تاریخ انتشار :

لفاظی جدید وزیر جنگ اسرائیل برای تحریک کشورهای عرب علیه ایران

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه لفاظی های خود علیه ایران با هدف سرپوش گذاشتن بر بحران های داخلی ، یک هفته مانده به سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، خواستار تقویت همکاری منطقه ای علیه ایران شد.

لفاظی جدید وزیر جنگ اسرائیل برای تحریک کشورهای عرب علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در شماره امروز (جمعه) خود به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که گانتس خطاب به روزنامه نگاران اسراییلی چنین مطلبی را بیان کرده است.

گانتس به منظور تحریک کشورهای حوزه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که گروه های هوادار ایران بیش از آنکه علیه اسراییل فعالیت نمایند علیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مشغول فعالیت هستند و بر همین اساس باید به تقویت همکاری های منطقه ای در بخش دفاع هوایی و دریایی و سایر بخش ها پرداخت.

رژیم صهیونیستی که این روزها با انحلال پارلمان ، بحران های داخلی آن بیش از گذشته آشکار شده است ، در تلاش است تا با تکرار نام ایران ، میان تهران و همسایگان عرب منطقه اختلاف افکنی کند و در همین ارتباط دائما موضوع همکاریهای منطقه ای بین این رژیم با سایر کشورهای عربی همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه را تکرار می کند.

تلاشی که تاکنون از سوی کشورهای عربی بی پاسخ مانده است .

در همین چارچوب وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ارایه آماری سعی کرد سازش برخی سران عرب منطقه با این رژیم را موفق جلوه دهد .

او گفت که پس از امضای موافقتنامه ابراهیم در سال ۲۰۲۰ تا کنون تقریبا ۱۵۰ نشست با همتایان منطقه ای خود برگزار کرده اند.

گانتس همچنین مدعی شد که اسراییل پس از انعقاد توافق یاد شده تا کنون قراردادهایی به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار با کشورهای منطقه به امضا رسانده است .

گانتس نام کشورهای یاد شده را ذکر نکرد اما خاطرنشان کرد که سفر بایدن به اسراییل دربردارنده پیامی برای ایران است. | منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها