کد خبر: 657047
تاریخ انتشار :

روزنامه جمهوری اسلامی: وسط مذاکرات با عربستان، به فکر شهدای فاجعه منا هم باشید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به مسئولان ذی‌ربط در وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این نکته را باید یادآور شد که فاجعه منا و حقوق ۴۶۰ نفر ایرانی قربانی آن یکی از مهم‌ترین پرونده‌های موجود میان ایران و عربستان است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مطالبه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی با حضور ایران و پذیرش قصور و تقصیرهای عربستان سعودی کف مطالبات ماست. کاش دیپلمات‌های ما وسط مذاکرات چند لحظه‌ای هم به یاد شهدای مظلوم منا بیفتند.

روزنامه جمهوری اسلامی: وسط مذاکرات با عربستان، به فکر شهدای فاجعه منا هم باشید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: چند سالی است که موسم حج و خصوصاً عید سعید قربان برای جمعی از هموطنان ما یادآور فاجعه تلخ منا است؛ فاجعه‌ای که طی آن بیش از ۷ هزار نفر از حجاج در سرزمین منا گرفتار حادثه‌ای مشکوک شدند و در اثر ازدحام و فقدان امدادرسانی مناسب، در حالت احرام به شهادت رسیدند.

اکنون بعد از گذشت هفت سال به بهانه‌هایی همچون قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و سعودی، هیچ‌گونه پیشرفتی در پیگیری حقوقی این دو فاجعه و شهدای آن مشاهده نمی‌شود. جالب این است که به‌رغم آنکه در طول سال‌های گذشته حاکمان بدطینت ریاض، هر روز خباثت خود را علیه ملت ایران بیشتر به نمایش گذاشته و از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به کشورمان فروگذار نکرده‌اند، خبرهایی از مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم میان ایران و عربستان شنیده می‌شود، بی‌آنکه خبری از پیگیری حقوقی فاجعه منا حداقل در اثنای این گفتگوها باشد. به مسئولان ذی‌ربط در وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این نکته را باید یادآور شد که فاجعه منا و حقوق ۴۶۰ نفر ایرانی قربانی آن یکی از مهم‌ترین پرونده‌های موجود میان ایران و عربستان است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مطالبه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی با حضور ایران و پذیرش قصور و تقصیرهای عربستان سعودی کف مطالبات ماست. کاش دیپلمات‌های ما وسط مذاکرات چند لحظه‌ای هم به یاد شهدای مظلوم منا بیفتند!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها