کد خبر: 657067
تاریخ انتشار :

قیمت شوکه‌کننده تخم مرغ در بازار امروز 20 تیر

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

قیمت شوکه‌کننده تخم مرغ در بازار امروز 20 تیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همشهری آنلاین نوشت: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های تولید، ادامه داد: قیمت تخم مرغ باید درب مرغداری به ١٠٠ هزار تومان برسد و در حال حاضر تولیدکننده زیان می‌کند.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می‌شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آن‌ها افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: صادرات تخم مرغ به صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است.

نبی پور با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است، گفت: اوج صادرات این محصول روزانه ۱۰۰ تن است که رقم زیادی محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر تولید کننده همچنان در زیان بماند تولید نابود می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کشتار ٩ میلیون قطعه مرغ تخم گذار در خرداد ماه امسال گفت: تاکنون سابقه نداشته است این حجم مرغ در یک ماه کشتار شود و میانگین کشتار در یک ماه حداقل بین ٢.۵ تا ٣ میلیون قطعه بوده است، اما افزایش هزینه‌های تولید و زیان‌های سنگین منجر به چنین اتفاقاتی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها