کد خبر: 657145
تاریخ انتشار :

قالیباف: هیچ‌کس درباره حجاب حساس‌تر از مردم نیست

ایسنا/ رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمینه حجاب فصل الخطاب تمامی مجریان و ضابطان باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد.

قالیباف: هیچ‌کس درباره حجاب حساس‌تر از مردم نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب بیان کرد: تاریخ ایران در واقعه مسجد گوهرشاد شاهد جانفشانی مردم برای حفظ حجاب و عفاف بوده است. در موضوع عفاف و حجاب باید همواره در نظر داشته باشیم که این ملت در زمان رژیم طاغوت در مقابل کشف حجاب سینه سپر کرده و شهید داده است و هیچ کسی نسبت به موضوع حیا و حجاب و ارزش های خانواده حساس تر از خود مردم ایران نیست.

وی افزود: در زمینه حجاب فصل الخطاب تمامی مجریان و ضابطان باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد. هر اقدام خلافی علیه موارد تعیین شده در قانون به هر شکلی علیه اصل هدف ترویج عفاف و حجاب خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تاکید بر اقدامات ایجابی، عقلانی و مدبرانه و با پرهیز از رفتارهای سلیقه ای باشد، تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ بزرگترین حافظان فرهنگ عفاف و حجاب بوده اند و سیاست گذاری فرهنگی کشور نیز باید با توجه به این موارد صورت گیرد.

تبدیل شدن به مجری سیاست های اسرائیل در منطقه خطایی تاریخی و راهبردی است

قالیباف در رابطه با سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه متذکر شد: مجموعه شواهدی که اکنون در دست ماست نشان می دهد که این سفر با کارسازی کامل صهیونیست ها انجام شده و رئیس جمهور آمریکا مجری برنامه ها و پروژه هایی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین دشمن ملت های منطقه آن را حتی در حد جزئیات طراحی و دیکته کرده است.

وی افزود: تبدیل شدن به مجری سیاست های اسرائیلی در منطقه یک خطای تاریخی و راهبردی از سوی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که قبل از هر کسی به ضرر دولت بایدن تمام خواهد شد. بی احتیاطی در توسعه ناتو به شرق و نادیده گرفتن هشدارهای ژئوپلیتیکی قدرتمند در این باره منجر به آغاز جنگ اوکراین شد و اکنون نیز همان بی احتیاطی در قبال منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس در حال رخ دادن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسرائیل یک موجودیت سیاسی نامشروع و بی ثبات کننده است که حتی قادر به مدیریت محیط سیاست داخلی خودش هم نیست. اسرائیل ته چاهی ایستاده است و آمریکا و دیگر کشورها را هم به افتادن در آن ترغیب می کند. ماهیت واقعی پیمان آبراهام چیزی جز این نیست.

کشورهای همسایه نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی- اسرائیلی در منطقه هوشیار باشند

قالیباف یادآور شد: من امید چندانی ندارم که دولت آمریکا توان تشخیص تصمیم درست در این مقطع را داشته باشد، همچنان که در مذاکرات هسته ای نیز حداقل میزان عقلانیت را از خود نشان نداده است، بنابراین از کشورهای همسایه که با ایران دارای تاریخ و آینده مشترک هستند می خواهم نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی- اسرائیلی که مشخصا هدف آنها برهم زدن ثبات و نظم منطقه است، به شدت هوشیار بوه و تبعات آن را به درستی و با دقت برآورد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ایران تکیه گاهی مطمئن و قابل اعتماد برای همه همسایگان خویش است، اما به همان میزان در مقابل حفظ تعادل امنیتی منطقه حساس بوده و در دفاع از منافع این منطقه در مقابل هر نوع توطئه یا تلاش برای بی ثبات سازی تردید نخواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها