کد خبر: 657157
تاریخ انتشار :

انتظار معاون رئیسی از مجلس: به دولت کمک کنید

ایسنا/ معاون امور مجلس رئیس جمهور بر حضور فعال و موثر معاونان پارلمانی در مجلس و پیگیری امور مربوط به دولت در تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

انتظار معاون رئیسی از مجلس: به دولت کمک کنید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید محمد حسینی در چهاردهمین جلسه شورای معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها که به میزبانی وزارت دادگستری در محل این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک دهه امامت و ولایت ، تعامل و همکاری سازنده و مفید دولت و مجلس را به صلاح دو قوه و نظام اسلامی دانست و اظهارداشت: معاونین پارلمانی با حضور فعال و ابتکارعمل می توانند تعامل دوسویه و موثری با نمایندگان مجلس برقرار کنند که به اجرای بهتر و سریعتر امور دو قوه منجر می شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بر ضرورت پاسخ به تذکراتی که بعضا درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود و احتمال دارد در سطح جامعه و افکارعمومی شبهه ایجاد کند، تاکید کرد: باید در اینگونه موارد در سطح رسانه های جمعی توضیح داده شود تا مردم در جریان اقدامات و یا موانع قرار گیرند و طرح برخی مسائل و کمبودها بدون ذکر سابقه موضوع ، علت اصلی و پیگیریهای انجام شده، باعث ایجاد شبهه و نگرانی در جامعه نشود لذا ضرورت دارد پاسخ برخی تذکرات برای افکارعمومی تبیین و تشریح شود و  صرفا به پاسخ مکتوب به تذکر دهنده اکتفا نشود.

وی با بیان اینکه دولت از تعامل منطقی و معقول با نمایندگان مجلس استقبال می کند و امروز چنین تعاملی بین دولت و مجلس برقرار است و مصمم هستیم اینگونه تعامل و همکاری تقویت و به روال پایدار تبدیل شود، گفت: البته اگر وزیری مرتب در معرض سوال و استیضاح باشد در بدنه وزارتخانه و کارکنان مجموعه، تزلزل و سستی ایجاد شده و روند اجرای امور دچار اخلال و ضعف می شود بنابراین از نمایندگان محترم انتظار می رود با درک شرایط موجود به اقدامات دولت در عرصه های مختلف کمک کنند تا با شتاب و البته با دقت و نظارت کامل به سرانجام مطلوب برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وظیفه داریم دغدغه ها و نگرانی های نمایندگان را پیگیری و برطرف کنیم  تا وزراء و مدیران دستگاه های اجرایی بتوانند با تمرکز و فرصت بیشتری به انجام امور بپردازند.

رحیمی وزیر دادگستری نیز در این نشست ، پیگیری مجدانه و دغدغه مندانه امور توسط معاون پارلمانی رییس جمهور و معاونان پارلمانی دستگاه‌ها را ستودنی دانست و با اشاره به تجارب خود در این حوزه و دشواری وظایف معاونان پارلمانی از آمادگی خویش برای حمایت از اقدامات معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

در چهاردهمین جلسه شورای معاونین امور مجلس دستگاه های اجرایی، تعدادی از معاونین پارلمانی وزارتخانه در سخنانی دیدگاه ها و پیشنهادات خود را درخصوص نحوه تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند.

در این جلسه همچنین حاج محمود لولاچیان و حجت الاسلام ملک محمدی اعضای هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر به مناسبت دهه ولایت و امامت در سخنانی به بیان فضائل امام علی علیه السلام و فلسفه غدیر پرداخته و بر لزوم نهادینه کردن پیام غدیر تاکید کردند و برنامه های دهه ولایت و امامت را توضیح دادند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها