کد خبر: 657273
تاریخ انتشار :

وام ازدواج | ثبت نام وام ازدواج

خبر مهم برای زوج های جوان | با سیم کارت، وام ازدواج بگیرید

بنابر اعلام علی صالح آبادی، رییس بانک مرکزی، مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج، در آیین‌نامه ابلاغی به بانک‌ها مشخص شده است.

خبر مهم برای زوج های جوان | با سیم کارت، وام ازدواج بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 وام ازدواج چند سالی است که به زوج‌ها پرداخت می‌شود تا بخشی از هزینه‌های تشکیل زندگی را با آن پرداخت کنند. وام ازدواج باتوجه به سن زوجین،‌ متغیر است و مبلغ پرداختی را متفاوت کرده است. تمام بانک‌ها موظف به پرداخت وام ازدواج هستند. وام ازدواج در سال 1401 نیز قرار است مانند گذشته پرداخت شود و دولت در بودجه برای آن منابعی را درنظر گرفته است. در این خبر گفته شده که متقاضیان وام ازدواج برای دریافت به کجا می‌توانند مراجعه کنند.

وام ازدواج

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به شرایط و وثایق دریافت وام ازدواج، برخورداری از یک سفته یا ضامن معتبر را شرط دریافت این تسهیلات دانست.

بنابر اعلام علی صالح آبادی، رییس بانک مرکزی، مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج، در آیین‌نامه ابلاغی به بانک‌ها مشخص شده است. درخصوص وثایق نیز، متناسب با اعتبارسنجی حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر مورد نیاز است. البته درباره وثایق، علاوه ‌بر این مواردی را در دستورالعمل دیدیم و مثلاً نوشتیم می‌توانند قرارداد لازم‌الاجرا بگیرند و حتی امکان سیم‌کارت موبایل را در نظر گرفتیم.

پیش از این، صالح آبادی اعلام کرد که مطابق با نص صریح قانون، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ یک سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. به گفته وی، بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، با تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند.

لازم به ذکر است که آیین‌نامه‌ تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار»، ۱۲ تیرماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ شد.

اشخاص متقاضی دریافت این تسهیلات باید به سامانه وام ازدواج به نشانی ve.cbi.ir مراجعه و گزینه ثبت‌نام جدید را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت، برای هر یک از زوجین به صورت جداگانه امکان‌پذیر است.

پس از انتخاب گزینه ثبت‌نام جدید، فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نمایش داده می‌شود و متقاضیان می‌بایست اطلاعات خود را به طور دقیق، وارد و سپس گزینه ادامه را انتخاب کنند.

درنهایت اگر تمام اطلاعات واردشده از سوی متقاضی صحیح باشد، این اطلاعات توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران، تایید شده و پیامی حاوی کد رهگیری ده رقمی، برای افراد نمایش داده می‌شود. این کد ده رقمی برای رهگیری وضعیت وام ازدواج بوده و تا زمان دریافت مبلغ وام، داشتن آن ضروری است.

جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج، متقاضیان باید به سایت مراجعه کنند. اشخاص می‌توانند با مراجعه به شعبه معرفی‌شده ظرف ۱۲ روز کاری و با تحویل مدارک لازم، اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

وام ازدواج

افراد می‌توانند از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله دریافت کنند. این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای مرد های زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین برای سایر زوج های جوان ۱۲۰ میلیون تومان تعیین گردیده است.

​ وام ازدواج یکی از انواع وام‌های بانکی است که به موجب وقوع عقد ازدواج دائم و به منظور حمایت مالی به زوجین پرداخت می‌شود. این وام همچون سایر وام‌های بانکی الزاماتی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

در تسهیلات وام ازدواج مبلغ مشخصی به هر یک از زوجین در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود. این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای مرد های زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین برای سایر زوج های جوان ۱۲۰ میلیون تومان تعیین گردیده است. دوره بازپرداخت آن ۱۰ ساله است.

برای دریافت وام ازدواج متقاضی در ابتدا باید به آدرس https://ve.cbi.ir بانک مرکزی مراجعه و ثبت نام نماید. پس از انتخاب بانک مورد نظر،  استعلام چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری متقاضی و ضامن یا ضامنین در سیستم بانکی کشور اخذ شود. 

همچنین تضامین و وثائق متناسب با میزان تسهیلات باید اخذ شود. نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی تایید شود و نهایتا تسهیلات در سامانه بانک ثبت شده و تسهیلات توسط شعبه بانک مورد نظر به حساب متقاضی پرداخت می‌شود.

به طور کلی مدارک موردنیاز برای وام خودرو عبارت است از مدارک هویتی ، شغلی، تاییدیه محل سکونت و محل اشتغال، مستندات ثبت نام درسامانه ازدواج بانک مرکزی، سند رسمی ازدواج ثبت‌شده در دفاتر ثبت اسناد رسمی، وثائق و تضامین متناسب با مبلغ تسهیلات، سایر مدارک مورد نیاز متناسب با نوع تسهیلات، تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی شما توسط بانک.

تسهیلات وام ازدواج تنها به زوجین زیر ۵۰ سال تعلق می‌گیرد. همچنین بر اساس طرح تشویقی برای زوجه زیر ۲۳ سال و زوج زیر ۲۵ سال مبلغ ۳۰ میلیون تومان به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان وام ازدواج افزوده می‌شود که جمعا ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

مدت بازپرداخت و کارمزد وام ازدواج۱۴۰۱

بازپرداخت وام ازدواج ۱۰ ساله و با نرخ ۴ درصد کارمزد در نظر گرفته شده است.

اقساط وام ازدواج ۱۲ ماهه است و زوجین باید یک ماه پس از دریافت تسهیلات، نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام نمایند.

همچنین اقساط تسهیلات وام ازدواج ۱۴۰۱ یک میلیون تومان و به شکل ماهانه است.

همانطور که می‌دانید وام مسکن در چند سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است و تبدیل به یک رویا برای جوانان شده است اما شما می‌توانید با دریافت وام مسکن به راحتی صاحب خانه شوید اگر می‌خواهید شرایط دریافت وام فوری مسکن را بدانید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ بسیار مراحل ساده و راحتی دارد که در ادامه تمام مراحل آن را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم.

ابتدا وارد سامانه ثبت نام وام ازدواج به آدرسve.cbi.ir شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مرورگر لپتاپ یا کامپیوتر استفاده کنید.

بعد از کلیک روی لینک زیر شما وارد صفحه ای می‌شوید که شامل دو گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و گزینه دیگر مربوط به وام فرزندآوری است.

اگر شما قصد ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ را دارید روی گزینه اول کلیک کنید.

سپس وارد صفحه‌‌ای مانند زیر می‌شوید. از منو سمت راست گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها