کد خبر: 657302
تاریخ انتشار :

جزئیات رایزنی باقری و همتای کره‌‌ای درباره دارایی‌های مسدود شده ایران

فارس/ معاونین وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی، طیفی از مسائل دوجانبه از جمله توافق هسته‌ای و دارایی‌های مسدود شده تهران را به بحث گذاشتند.

جزئیات رایزنی باقری و همتای کره‌‌ای درباره دارایی‌های مسدود شده ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، «چو هیون دونگ» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی در تماس با «علی باقری کنی» همتای ایرانی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها، مسائل دوجانبه و دارایی‌های مسدود شده تهران را به بحث گذاشتند.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است، دو طرف آخرین تحولات پیرامون مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران و دیگر مسائل دوجانبه را به بحث گذاشتند.

این بیانیه می‌افزاید باقری در تماس با همتای کره‌ای گفت، «مسائل مبرم دوجانبه» باید سریعاً حل و فصل شوند و چو نیز در پاسخ گفت، دولت سئول پس از احیای برجام، برای آزادسازی دارایی هفت میلیارد دلاری ایران و از سر گرفته شدن تبادلات نفتی دو کشور اقدام خواهد کرد.

این دیپلمات ارشد کره‌ای گفت، سرنوشت دارایی‌های مسدود شده ایران به نتیجه گفت‌وگوهای هسته‌ای با طرف‌های برجام بستگی دارد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه کره جنوبی در سفر به واشنگتن، در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران اظهارنظر کرد.

به رغم وعده‌های چند سال اخیر مقام‌های کره جنوبی درباره تلاش این کشور برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران، وزیر خارجه جدید کره جنوبی در سفر به آمریکا از وجود «موانع» برای آزادسازی دارایی‌های ایران سخن گفت.

وزیر خارجه کره جنوبی گفت: «در رابطه با ایران، ما می‌خواهیم یک رابطه دوجانبه سودمند داشته باشیم، هرچند موانعی در خصوص وجوه مسدود شده (ایران در کره جنوبی) داریم. کره (جنوبی) این موضوع را با ایران و همچنین با ایالات متحده گفتگو خواهد کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها