کد خبر: 657463
تاریخ انتشار :

علم‌الهدی: کسانی که به امامت امروز جامعه کاری ندارند، مانند مامون اند

امام جمعه مشهد گفت: کسانی که به ولایت و امامت امروز جامعه کاری ندارند، شیعه بودنشان مانند مامون است.

علم‌الهدی: کسانی که به امامت امروز جامعه کاری ندارند، مانند مامون اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: امام هادی(ع) دومین امامی است که در دوران طفولیت و در سن ۹ سالگی به این مقام رسید. مسئله امامت در دوران طفولیت، نشان‌دهنده این واقعیت است که امامت نه انتصابی است نه انتخابی، بلکه یک مسئله ساختاری است، یعنی امام به وسیله خداوند برای مقام امامت ساخته می‌شود.

وی افزود: مسئله غدیر یک مسئله تاریخی نیست، بلکه غدیر جریان امروز ماست و به همین دلیل این واقعه را تکریم می‌کنیم. غدیر به ما ثابت می‌کند که دکترین سیاسی در افکار بشریت باید در دست رهبری باشد که خطا نمی‌کند، فراموشی ندارد، افضل، اعلم و معصوم است و جامعه را مدیریت می‌کند و این بر اساس فطرت بشر است، زیرا فطرت بشری تبعیت از یک آدم خطاکار را نمی‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین جریان غدیر نشان می‌دهد با رحلت پیامبر(ص) وحی قطع شد، اما تداوم وحی در رهبری از بین نرفت. پیامبر(ص) حامل وحی بود و جامعه را هم اداره می‌کرد و با رحلت ایشان، مدیریت جامعه باید همچنان به وسیله وحی ادامه پیدا کند و این کار باید توسط ائمه معصوم صورت گیرد.

علم‌الهدی تاکید کرد: در حال حاضر که امام‌ معصوم(ع) در غیبت است، ما قائل به رهبری حجت امام معصوم هستیم و مردم باید به ایشان رجوع کنند و این‌ها همه از خاصیت‌های غدیر است. امروز ما غدیر را به عنوان یک جریان سیاسی تداوم‌دهنده وحی گرامی می‌داریم. لذا ما غدیر سکولار را قبول نداریم‌.

وی خاطرنشان کرد: در زمان زندگانی امام رضا(ع) مامون خود را شیعه می‌دانست و در مورد خلافت بلافصل امام علی(ع)، با علمای اهل سنت مباحثه می‌کرد. اما امام رضا(ع) در حدیث سلسله‌الذهب، خود را شرط توحید عنوان کرد، یعنی باور به مدیریت امام زنده، شرط رسیدن به توحید است‌.

امام جمعه مشهد بیان کرد: کسانی که به ولایت و امامت امروز جامعه کاری ندارند، شیعه بودنشان مانند مامون است. عده‌ای امروز دم از ولایت می‌زنند، اما فقط در تاریخ دنبال آن می‌گردند، در حالیکه ولایت مربوط به امروز ماست. معاویه هم امام علی(ع) را قبول داشت، اما نمی‌خواست ایشان مدیریت و رهبری جامعه را در دست گیرند. ما در بحث امامت، باید بر روی مسئله مدیریت جامعه توسط امام تاکید کنیم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها