کد خبر: 657481
تاریخ انتشار :

حمله تند بایدن به بن سلمان درباره قتل خاشقچی

جو بایدن پیشتر پس از دیدار با رهبران عربستان در جده اظهار داشت که در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مسئله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشینگتن پست را مطرح کرده است.

حمله تند بایدن به بن سلمان درباره قتل خاشقچی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس جمهور آمریکا گفت که محمد بن سلمان دست‌داشتن در این قتل را رد کرده و گفته است که مسئولین و مسببان این قتل را مورد بازخواست قرار داده است.

ولیعهد عربستان سعودی در استقبال از جو بایدن حضور نداشت

جو بایدن روز جمعه به هنگام ورود به کاخ سلطنتی در جده از دست دادن با محمد بن سلمان خودداری کرد و با زدن مشت‌ها با یکدیگر احوال‌پرسی کردند، ولی او با ملک سلمان، پادشاه این کشور دست داده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت، در خصوص قتل خاشقچی، من آن را در صدر جلسه مطرح کردم تا روشن کنم که در آن زمان چه فکری می‌کردم و اکنون در مورد آن چه فکر می‌کنم.

جو بایدن تصریح کرد: «من رُک و صریح درباره آن بحث کردم. من دیدگاه خود را به وضوح بیان کردم. من خیلی صراحتاً گفتم، سکوت یک رئیس جمهور آمریکا در مورد موضوع حقوق بشر با ارزش‌های وجودی ما و شخصیت من ناسازگار است.»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه همچنین در خصوص پاسخ ولیعهد عربستان به این موضوع اظهار داشت: محمد بن سلمان اساسا گفت که او مسئول آن نبوده است. اما واکنش من این بود که او (مسئول) بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها