کد خبر: 657514
تاریخ انتشار :

معاون استاندار فارس:

فضای عفاف و حجاب در شیراز دچار آسیب شده

ایلنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به رویکرد مسئولان استان فارس و شیراز نسبت به بسته شدن برخی فضاهای فرهنگی و تفریحی جامعه مانند تعطیلی کافه ها و ..... گفت: مسئولان استان ترجیحا نباید نسبت به موضوعاتی که در کف جامعه وجود دارد با ابزار امنیتی و قهریه برخورد کنند. استفاده از این ابزار باید آخرین مرحله باشد.

فضای عفاف و حجاب در شیراز دچار آسیب شده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اسماعیل محبی پور با بیان اینکه بخش های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فرهنگی و ...باید به نحوی اقداماتشان را انجام دهند که موضوع به سمت امنیتی پیش نرود، تصریح کرد: فضای عفاف و حجاب در شهر شیراز در بخش های زیادی دچار آسیب شده و مشکلات این حوزه سبب آزردگی خاطر مردم متدین شیراز شده است .

وی ادامه داد: شکایت های زیاد از فضای پاساژها، تفرجگاه‌ها، سینماها، کنسرت‌ها و ... باعث شد تا جلساتی در حوزه عفاف و حجاب برگزار شود که به تبع آن رفتار افراد در منظر عام طبق یک قانون مشخص و در چارچوب قانون جاری کشور مشخص باشد.

مسئولان هیچ دخالتی در رابطه با پوشش افراد در ملک شخصی ندارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به اینکه مسئولان مربوط هیچ دخالتی در باره پوشش افراد در ملک شخصی و ... ندارند، ادامه داد: متاسفانه رخ دادن اتفاقاتی مانند نوجوانان اسکیت باز سبب سوء استفاده بیگانگان قرار گرفت که به تبع آن به آبروی شهر شیراز شهر علم، ادب، فهم و سومین حرم اهل بیت (ع)و ... خدشه وارد شد.

محبی پور با بیان اینکه بعد از آن اتفاق مجموعه استانداری جهت بررسی و ارزیابی به این موضوع ورود پیدا کرد که با فرافکنی متولیان امر اسکیت و ناظران مواجه شد، خاطرنشان کرد: قطعا زمانی که فضا و زمینه برای موج سواری دشمنان و بیگانگان فراهم می شود رفتار و جراحی هایی اتفاق می افتد که گاهی درد هم خواهد داشت.

کافه‌های تعطیل شده با اخذ تعهدات لازم در یک چارچوب مشخص بازگشایی می شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس به بسته شدن کافه ها و فضاهای فرهنگی اشاره کرد و دو علت اساسی تعطیلی آنها را متذکر شد و گفت: بعضی از کافه هایی که تعطیل شدند با مشکل پروانه کسب مواجه بودند و بعضی افراد با عنوان کتابفروشی از امکانات دولتی استفاده و اقدام به اخذ مجوز کتاب فروشی می کردند اما در مرحله بعد فضا را تغییر و به کافی شاپ تبدیل کرده بودند.

محبی پور دلیل تعطیلی بعضی از کافه های شیراز را عدم داشتن پروانه کسب دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه متصدیان و مراجعه کنندگان دو مخاطب حوزه عفاف و حجاب هستند اما متصدیان بعضی از کافی شاپ ها قوانین و مقررات حوزه حجاب و عفاف را رعایت نمی کردند، در هر حال فعالیت کافه های تعطیل شده با اخذ تعهدات لازم در یک چارچوب مشخص بازگشایی می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به اینکه در جهت رعایت حجاب و عفاف نیاز است تا مردم و متولیان امر اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: قطعا باید تمام تلاش‌مان را برای اجرای قانون در اماکن گردشگری، سینماها و تفرجگاه ها انجام دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها