کد خبر: 657533
تاریخ انتشار :

واکنش متفاوت دیپلمات ایرانی به سفر بایدن به عربستان

فارس/ رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر تلاش بایدن برای تامین امنیت اسرائیل را بیانگر میزان آسیب پذیری این رژیم در مقابل قدرت محور ضد عادی سازی خواند و گفت: آنگونه که انتظار می رفت طرح بایدن برای ایجاد هم‌پیمانی مرده به دنیا آمد.

واکنش متفاوت دیپلمات ایرانی به سفر بایدن به عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«محمدحسین سلطانی‌فرد» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر (قاهره) در توئیتی درباره سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی نوشت: اینکه بایدن در سفر به عربستان به دنبال تامین امنیت اسرائیل با پول کشورهای عربی است بیانگر میزان آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت محور ضد عادی سازی و سازش است. همانگونه که انتظار می‌رفت طرح بایدن برای ایجاد هم‌پیمانی مرده به دنیا آمد.

وی همچنین امروز در توئیت دیگری نوشت: از آقای بایدن باید تشکر کرد که به صراحت اعلام کرد که برای نفت و فراهم کردن زمینه برای انتخابات کنگره و ریاست جمهوری به اسرائیل و عربستان سعودی سفر کرده است. به موضوع حقوق بشر در پاسخ به سؤال خبرنگاران لبخند زد و سعی کرد با امضا چند یادداشت و سند، به سفر خود رسمیت دهد.

به گزارش فارس، پس از دیدارهای جو بایدن با مقامات سعودی در سفرش به جده،  آمریکا و عربستان سعودی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. براساس گزارش رسانه‌های سعودی، دو طرف ۱۸ توافقنامه و تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات، فضا و سلامت امضا کردند. براساس این بیانیه، «ایالات متحده از تعهد عربستان به حمایت از تعادل بازارهای جهانی نفت به منظور دستیابی به رشد اقتصادی پایدار استقبال می‌کند. عربستان سعودی و ایالات متحده توافق کردند که به طور منظم در مورد بازارهای جهانی انرژی در کوتاه‌مدت و بلندمدت مشورت کنند».

البته در حالی که کاخ سفید ادعا کرده که عربستان پذیرفته تولید نفت خود در ماه‌های ژوئیه و اوت را ۵۰ درصد افزایش دهد، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی هرگونه توافق با آمریکا را رد کرد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها