کد خبر: 657588
تاریخ انتشار :

درخواست غریب‌آبادی برای آزادی تبعه ایرانی از زندان انگلیس

ایسنا/ دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از مخالفت دولت انگلیس با بازگرداندن تبعه ایرانی محبوس در زندان انگلیس انتقاد کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

درخواست غریب‌آبادی برای آزادی تبعه ایرانی از زندان انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین المل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، ضمن انتقاد از مخالفت انگلیس با بازگردندان «ریچارد جان» تبعه ایرانی مسیحی، که در انگلیس زندانی است، گفت: این تبعه ایرانی که بنابر برخی ادعاهای وارده علیه وی حدود ۲۰ سال است در زندان به سر می‌برد، اما حتی یک روز نیز وی را به مرخصی نفرستاده‌اند و حتی برای معالجه بیماری، با اعزام او به بیمارستان تخصصی حفاظت شده نیز مخالفت شده است.

غریب‌آبادی گفت: آقای جان به هیچ وجه از شرایط مطلوبی در زندان برخوردار نیست و از دریافت خدمات پزشکی و سلامت نیز محروم است. هرچند وزارت امور خارجه کشورمان تاکنون پیگیری‌هایی برای بهبود شرایط وی و بازگشت به ایران انجام داده، اما متاسفانه طرف انگلیسی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه تاکید کرد: آقای جان به منظور آزاد شدن از زندان و به امید دیپورت شدن و بازگشت به ایران حتی تابعیت انگلیسی را سالیان قبل از خود سلب نموده است، اما وزارت دادگستری انگلیس به بهانه اینکه آزادی وی می تواند برای جان اتباع انگلیسی خطرناک باشد، با این درخواست مخالفت کرد.

غریب‌آبادی با ابراز تعجب از چنین تصمیمی، گفت: معلوم نیست بعد از بازگرداندن وی به ایران، چگونه اتباع انگلیسی تهدید خواهند شد؟! اکنون این انگلیس است که جان این تبعه ایرانی را تهدید کرده است!

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه با اشاره به وضعیت نامساعد آقای جان، رفتار غیرانسانی با وی در زندان و همچنین حسن نیت اخیر ایران در قضیه دو ایرانی محکوم دارای تابعیت مضاعف، از دولت انگلیس خواست به تعهدات حقوق بشری خود پایبند باشد و هرچه سریع تر این تبعه ایرانی را آزاد و به ایران بازگرداند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها