کد خبر: 657668
تاریخ انتشار :

لاریجانی: اگر بخواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم کسی نمی‌تواند جلویمان بایستد

باشگاه خبرنگاران/ دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اگر ایران به این نتیجه برسد که سلاح هسته‌ای بسازد کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

لاریجانی: اگر بخواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم کسی نمی‌تواند جلویمان بایستد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدجواد لاریجانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت تغییر راهبرد نظامی آمریکا در برابر ایران گفت: سیاست‌های آمریکا مانند سن بایدن فرتوت است و آن‌ها در مقابل ما ناتوان هستند.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر در ادامه گفت که عربستان سعودی هر چقدر که سلاح بخواهد اروپا و آمریکا در اختیار سعودی ها می‌ گذارند اما سلاح های پیش پا افتاده ای که در یمن آن‌ها را بیچاره کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت که دنیای این تسلیحات و ژست های تسلیحاتی کاملاً عوض شده و ظهور مسئله مقاومت در اینجا مطرح است؛ مقاومت فقط بازوی نظامی نیست، مقاومت یک ایده است که در آن مقاومت نظامی است نه تروریسم و حمله.

محمدجواد لاریجانی معتقد است که ایران قدرت تاثیرگذار معنوی ،سیاسی است و در ذهن دشمنان به عنوان یک عنصر قوی در منطقه ظاهر شده چراکه آمریکایی ها در نقشه امنیت ملی خود سه کشور را برای منافع ملی خطرناک می بینند که این سه کشور شامل چین ، روسیه و ایران است.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر در ادامه می‌گوید که مقاومت به دنبال فساد و سیطره نیست و در تقابل با سیطره است اما در مقابل غرب مرتب طرح ها و ایده هایی را که فرتوت است دنبال می کند لذا آن ها کاملاً با فهم درست از واقعیت و شرایط فاصله دارند.

هم قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند اما اگر بخواهیم میسازیم

محمدجواد لاریجانی در میانه برنامه در پاسخ به این پرسش که سفر بایدن به رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید ؟ گفت: در سفر بایدن به رژیم صهیونیستی آنها هم قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و طبیعتا ما مطابق فتوای رهبر انقلاب و شرع اجازه نداریم تا به دنبال تولید سلاح های کشتار جمعی از جمله اتم پیش برویم اما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی کندی که در جریان برجام اتفاق افتاد به سرعت بازسازی می شود و توان هسته‌ای ایران چیزی نیست که با بمباران از بین برود چراکه تحلیلگران نظامی می گویند که توانمندی جمهوری اسلامی ایران محصور نیست.

در مسئله مقاومت بحث سیطره ایران مطرح نیست بلکه صحبت از آقایی کشورهای محور مقاومت است

دبیر سابق ستاد حقوق بشر همچنین در پاسخ به این پرسش که هندسه نوین قدرت جهانی را در منطقه چگونه ارزیابی می کنید؟ عنوان کرد: ما قدرت نظامی داریم اما مانند آمریکا نیستیم که حیثیت و وزن اصلی توانمان را نظامی ببینیم چراکه وزن اصلی توان ما در دین و منطق حق ماست و در اینجاست که باید سرمایه‌گذاری وسیعی انجام دهیم.

 این کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که هویت ما حق مداری ماست؛ این موضوع کلید تمام توفیقات ماست و توان نظامی ما پشت این مسئله است که معنا دارد.

محمدجواد لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف مقاومت را توانمند می کند، گفت: وقتی بحث از پیروزی مقاومت در لبنان ،در سوریه در هر جایی می کنیم صحبت از سیطره ایران نیست بلکه صحبت از آقایی آن کشورهاست.

ایران هرگز همسایه های خود را تحقیر نمی کند 

به گفته دبیر سابق ستاد حقوق بشر، ایران کشوری بزرگ و قدرتمند و همسایه توانمند آن‌هاست و آن‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند چراکه که ایران هرگز همسایه های خود را تحقیر نمی کند و آن‌ها هم نباید خودشان را تحقیر کنند.

محمدجواد لاریجانی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه چیزی عامل نفوذ گسترده اندیشه مقاومت از دامنه های هیمالیا تا سواحل مدیترانه شده است؟ با اشاره به اینکه شعار مقاومت حق مداری است گفت: تفاوت در پایه های فرهنگی و فکری وجود دارد که در این راستا نقش اسلام و نقش مکتب اهل بیت (ع) را هرگز نمی توان فراموش کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی سرود سلام فرمانده را مصداق عینی نفوذ گسترده اندیشه مقاومت می‌داند و معتقد است موجی که این سرود ایجاد کرد به دلیل توان نظامی نیست بلکه به دلیل اصل اصیل مکتب اهل بیت (ع) است که سرچشمه ای بزرگ محسوب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها