کد خبر: 657755
تاریخ انتشار :

تهران کانون رایزنی‌های منطقه‌ای؛ اردوغان با رهبر انقلاب دیدار کرد

/ پایتخت ایران در بیست و هشتمین روز تابستان به کانون رایزنی‌های منطقه ای تبدیل گردیده است و بر همین اساس تهران برای برگزاری نشستی مهم و مذاکره درباره همکاری‌‌ای دوجانبه مسائل منطقه ای و جهانی میزبان پنجمین سفر پوتین به عنوان رئیس‌جمهور روسیه و چهارمین سفر اردوغان بعنوان رئیس‌جمهور ترکیه شد.

تهران کانون رایزنی‌های منطقه‌ای؛ اردوغان با رهبر انقلاب دیدار کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هفتمین نشست مذاکرات آستانه که به ابتکار ایران و روسیه و همراهی ترکیه در سال ۱۳۹۵ با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به جنگ این کشور آغاز شد، امروز سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و پوتین و اردوغان که در اولین سفر رسمی در دولت سیزدهم به ایران آمده اند در تهران به رایزنی خواهند پرداخت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که شب گذشته به دعوت رسمی سید ابراهیم رئیسی و در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورش وارد تهران شده بود، صبح امروز در مجموعه  تاریخی-فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رئیس جمهور ایران قرار گرفت و پس از آن با رئیسی به گفتگوهای دوجانبه پرداخت. رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با رئیسی به دیدار رهبر انقلاب رفت.

گفته می‌شود که پوتین، رئیس جمهور روسیه در راه ایران است و قرار است عصر امروز نشست سران آستانه با حضور سه رئیس جمهور در تهران برگزار شود.

بر اساس اخبار اعلام شده از سوی رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین در جریان سفر به تهران با همتای ایرانی خود سید ابراهیم رییسی دیدار و رایزنی می‌کند و احتمالا با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز دیدار می‌کند .

پوتین در جریان سفر به تهران با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز دیدار دوجانبه ای خواهد داشت.

به نظر می رسد محور اصلی رایزنی روسای جمهور روسیه و ترکیه در تهران علاوه بر موضوع سوریه، بحران اوکراین و امنیت مواد غذایی و بحث صادرات غلات اوکراین باشد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور برای یک‌ سفر رسمی دو روزه به تهران سفر می‌کند تا درباره مسائل دوجانبه و جهانی با سید ابراهیم رئییسی، رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کند. او همچنین قرار است در ۱۹ جولای(سه شنبه ۲۸ تیر) در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور همتای ایرانی‌اش شرکت کند. در این نشست، روابط ایران-ترکیه به طور گسترده ارزیابی خواهد شد و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یوری یوشاکوف، دستیار کرملین نیز گفته بود که سران ایران، روسیه و ترکیه قصد دارند بعد از گفت‌وگوهایشان در تهران در روز سه‌شنبه بیانیه‌ای مشترک صادر کنند.

منبع: khamenei.ir

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها