کد خبر: 657763
تاریخ انتشار :

پوتین و اردوغان در تهران؛ در پایتخت چه خبر است؟

هفتمین نشست مذاکرات آستانه و مذاکره درباره همکاری‌‌ای دوجانبه پیرامون مسائل منطقه ای و جهانی، شب گذشته اردوغان را به تهران کشاند و قرار است پوتین هم تا ساعت دیگر به ایران بیاید.

پوتین و اردوغان در تهران؛ در پایتخت چه خبر است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آخرین خبرنوشت: نشست مذاکرات آستانه که به ابتکار ایران و روسیه و همراهی ترکیه در سال ۱۳۹۵ با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به جنگ این کشور آغاز شد، امروز سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه در ایستگاه هفتم با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و پوتین و اردوغان که در اولین سفر رسمی در دولت سیزدهم به ایران آمده اند در تهران به رایزنی خواهند پرداخت.

مهمترین تحولات به شرح زیر است:

اردوغان با رهبر انقلاب دیدار کرد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، سه‌شنبه ۲۸ تیرماه، با مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات فشرده اردوغان و رئیسی پشت درهای بسته

* مذاکرات فشرده روسای جمهور ایران و ترکیه پشت درهای بسته در حال برگزاری است.

استقبال رسمی رئیسی از اردوغان در مجموعه تاریخی سعدآباد

مراسم رسمی استقبال از رییس جمهور ترکیه با حضور رییس جمهور کشورمان در در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

اردوغان شب گذشته وارد تهران شد

رجب طیب اردوغان در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی دیشب وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال جواد اوجی، وزیر نفت قرار گرفت.

گفتنی است؛ بر اساس اخبار اعلام شده از سوی رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین در جریان سفر به تهران با همتای ایرانی خود سید ابراهیم رییسی دیدار و رایزنی می‌کند و احتمالا با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز دیدار می‌کند .

پوتین در جریان سفر به تهران با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز دیدار دوجانبه ای خواهد داشت.

به نظر می رسد محور اصلی رایزنی روسای جمهور روسیه و ترکیه در تهران علاوه بر موضوع سوریه، بحران اوکراین و امنیت مواد غذایی و بحث صادرات غلات اوکراین باشد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور برای یک‌ سفر رسمی دو روزه به تهران سفر می‌کند تا درباره مسائل دوجانبه و جهانی با سید ابراهیم رئییسی، رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کند. او همچنین قرار است در ۱۹ جولای(سه شنبه ۲۸ تیر) در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور همتای ایرانی‌اش شرکت کند. در این نشست، روابط ایران-ترکیه به طور گسترده ارزیابی خواهد شد و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها