کد خبر: 657898
تاریخ انتشار :

همه چیز درباره بیماری پوتین از زبان رئیس سیا

شایعات مبنی بر بیمار بودن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گسترش یافته‌اند.

همه چیز درباره بیماری پوتین از زبان رئیس سیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ویلیام برنز رئیس سی.آی.ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید هیچ اطلاعات و شواهدی مبنی بر صحت شایعات بیمار بودن رهبر روسیه در دست نیست. او گفت: «شایعات زیادی درباره بیماری آقای پوتین وجود دارد و آنقدر که ما میدانیم او زیاده از حد سلامت است.» برنز در پاسخ به خنده حضار افزود این یک تحلیل رسمی اطلاعاتی نیست.

ویلیام برنز رئیس سی.آی.ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید هیچ اطلاعات و شواهدی مبنی بر صحت شایعات بیمار بودن رهبر روسیه در دست نیست.

به نوشته بی بی سی، گزارش‌های تایید نشده و شایعات درباره احتمال ابتلای آقای پوتین به سرطان رو به افزایش است. رهبر روسیه امسال ۷۰ ساله می‌شود.

با وجود این ویلیام برنز رئیس سازمان سی.آی.ای به شوخی گفته که ولادیمیر پوتین بیش از حد سالم به نظر می‌رسد و مبنایی اطلاعاتی برای این شایعات وجود ندارد.

اظهارات او در حالی عنوان شده که آمریکا گفته است تسلیحات دوربرد بیشتری را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود تمرکز نیروهای روسیه در اوکراین دیگر به شرق این کشور محدود نیست و تلویحا گفت استراتژی مسکو بعد از تامین تسلیحاتی اوکراین توسط غرب تغییر کرده است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در کنفرانس امنیتی اسپن در کلورداو گفت: «شایعات زیادی درباره بیماری آقای پوتین وجود دارد و آنقدر که ما میدانیم او زیاده از حد سلامت است.»

آقای برنز در پاسخ به خنده حضار افزود این یک تحلیل رسمی اطلاعاتی نیست.

این مقام آمریکایی که مدتی را نیز سفیر آمریکا در مسکو بوده گفت او بیش از دو دهه است که رهبر روسیه را زیر نظر داشته و به نحوی با او سر و کار داشته است.

وی افزود آقای پوتین به ارعاب، مهار و تسویه حساب اعتقاد راسخی دارد و این اعتقادات در دهه اخیر سلبی‌تر شده و حلقه اطرافیان او نیز تنگ‌تر شده است.

به گفته برنز ولادیمیر پوتین معتقد است که سرنوشت او «احیاء روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ است و راه اصلی برای رسیدن به این هدف بازتولید حوزه نفوذ روسیه در منطقه است و این کار بدون مهار اوکراین ممکن نیست.»

ویلیام برنز رئیس سازمان سی.آی.ای در سال ۲۰۱۴ سفیر آمریکا در مسکو بود.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در ماه نوامبر به مسکو سفر کرد تا به روسیه درباره عواقب جدی اشغال اوکراین هشدار دهد.

آقای برنز گفت هنگام بازگشت از این سفر پریشان‌تر از قبل بوده و برنامه‌های رهبر روسیه صرفا براساس فرضیات غلط و توهمات جدی دربراه اوکراین و عزم این کشور برای مقاومت بوده است.

رئیس سازمان سی.آی.ای گفت رهبر روسیه واقعا به حرفهایی که می‌زند باور دارد و بارها شنیده‌ام که او در محافل خصوصی گفته اوکراین یک کشور واقعی نیست.

ویلیام برنز گفت تخمین او از میزان تلفات نیروهای روسیه در اوکراین نزدیک ۴۵ هزار مجروح و ۱۵ هزار کشته است. او گفت میزان تلفات اوکراین کمی کمتر از این میزان بوده است.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها