کد خبر: 658077
تاریخ انتشار :

پایان ماموریت تخت‌روانچی؛ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل

سعید ایروانی سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در استانه آغاز ماموریتش در نیویورک با رئیس جمهور دیدار کرد.

پایان ماموریت تخت‌روانچی؛ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قرار است سعید ایروانی به عنوان جانشین مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در نیویورک فعالیت کند.

سعید ایروانی، در مسئولیت‌هایی همچون کاردار ایران در عراق و معاون امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایفای مسئولیت کرده است.

طبق اخبار منتشر شده سعید ایروانی، در جریان مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان در بغداد پایتخت عراق، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران با طرف سعودی را برعهده داشته است.

در تصویر منتشره از پنجمین دور مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد در اردیبهشت ماه سال جاری، ایروانی در کنار مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق و «خالد الحمیدان» رئیس هیات مذاکره‌کننده سعودی و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان مشاهده می‌شود.

براساس این گزارش، مجید تخت روانچی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای که منجر به توافق برجام شد، از اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در این سمت مشغول به فعالیت بوده است.

گفتنی است؛ روز گذشته جمعی از سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به محل ماموریت خود به حضور رئیس جمهور رسیدند و با وی دیدار و گفتگو کردند.

سید ابراهیم رئیسی در این دیدار سفیران را نمایندگان نظام اسلامی معرفی کرد که باید منافع و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی و تامین کنند.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد سفرا بر اساس اهداف تعیین شده برای هر کشور از جمله میزان کمک به توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به امور ایرانیان خارج از کشور، رعایت و بسط ارزش‌های اسلامی و انقلابی در رفتار فردی و خانوادگی سفرا و مقابله با هرگونه روابط ناسالم اقتصادی در حوزه مأموریت، آنان را موظف به تلاش برای تحقق نهایی اهداف و سیاست‌های کشور دانست.

رئیسی برای سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لهستان، گرجستان، سیرالئون، چک، لبنان، هند و همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک آرزوی موفقیت کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها