کد خبر: 658134
تاریخ انتشار :

پشت پرده افتتاح جنجالی یک قهوه خانه توسط یک امام جمعه

توضیح سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره افتتاح یک قهوه خانه توسط یک امام جمعه: جوانی از مسیر اشتباه خودش برگشته و از امام جمعه خواسته بود در اولین روز کاری مغازه اش حضور یابد

پشت پرده افتتاح جنجالی یک قهوه خانه توسط یک امام جمعه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام علی نوری معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در نشست خبری از مراسم نماز جمعه که هر هفته در ۹۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود به عنوان پایگاه اخلاق، کانون معنویت و بصیرت نام برد که آحاد مردم ایران و خانواده‌ها می‌توانند از آن بهره‌ ببرند.

وی همچنین از برخی تخریب‌ها که در فضای رسانه‌ای کشور در این زمینه صورت می‌گیرد انتقاد کرد و این اقدامات را سبب تلخ شدن کام جامعه و آلوده شدن فضای رسانه‌ای دانست.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به بیان توصیه هایی به مردم و فضای رسانه‌ای کشور پرداخت و گفت: در موضوعاتی که ابهام، شبهه، سوال، تحریف و شایعه در بیانات ائمه جمعه و خطبا صورت می‌گیرد به اصل بیانات و گفته‌های امامان جمعه توجه کنید.

وی افزود: هر جمعه خطبه‌های ائمه جمعه به ویژه نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها دستخوش تحریف و تغییرات می‌شود و شایعات و سوالاتی در این زمینه توزیع شده و افکار عمومی را منحرف می‌کند که این اتفاق ناگواری است و باید به آن توجه داشت.

نوری در ادامه با اشاره به افتتاح یک قهوه خانه توسط یک امام جمعه که اخیرا صورت گرفت و واکنش‌هایی را در بر داشت، گفت: اصل ماجرا این است که جوانی از مسیر اشتباه خودش بر می‌گردد و مغازه ای تاسیس می کند و از امام جمعه می خواهد در اولین روز کاری این مغازه شرکت کند که امام جمعه هم قبول می کند و در محل حاضر می شود. هرجمعه خطبه های ائمه جمعه دستخوش تحریف می شود و موجبات تولید شایعه را فراهم می آورد.

وی همچنین در سخنانش با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران اسلامی‌گفت: باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی که مقدمات ثبت این روز را در تقویم فراهم کردند، تشکر کنیم. همچنین از مدیر جدید صدا و سیما و سایر مدیران این مجموعه برای طراحی اولین برنامه تخصصی نماز جمعه در رادیو با عنوان «قرارگاه» تشکر می‌کنم.

وی همچنین با تشکر از دولت و مجلس، وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه برای کمک به احداث و تکمیل مصلاها افزود: لازم می دانیم در سالروز برگزاری اولین نماز جمعه ( ۵ مرداد) از اصحاب رسانه برای تلاش هایی که در این ایام دارند، تشکر کنیم. ما در این ایام یک برنامه ویژه داریم و در راس همه برنامه گردهمایی سراسری همه ائمه جمعه خواهد بود که از دوشنبه در حرم امام آغاز می شود و روز چهارشنبه اختتامیه این مراسم است.

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور سخنرانان مراسم گردهمایی سراسری ائمه جمعه را روسای سه قوه، وزرای اطلاعات، کشور و ارشاد اعلام کرد و افزود:اختتامیه این مراسم هم با دیدار رهبری و شنیدن سخنان ایشان همراه خواهد بود.

وی مطالبه‌گری‌های ائمه جمعه در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی را بی‌نظیر خواند و افزود: ما مردمی‌ترین و مطالبه‌گرترین جایگاه نسبت به عموم مردم را در نهاد نماز جمعه مشاهده می‌کنیم.

نوری در ادامه با بیان اینکه به عنوان نمونه مسئله مسکن و اجاره بها یکی از نکاتی بود که در آغاز فصل تابستان مردم به طور جدی با آن درگیر بودند، اظهار کرد : اولین نقطه‌ای که به درک دقیق و کاملی از این مشکل بدنه اجتماعی رسید و موضوع از آن جایگاه انعکاس پیدا کرد، نماز جمعه و ائمه جمعه بودند که توصیه به صاحب‌خانه‌ها را در دستور کار خود قرار دادند و از مردم خواستند که یار و غمخوار یکدیگر باشند.

نوری تصریح کرد: در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور به ویژه تهران از دولت و مسئولان درباره بسته‌های حمایتی از مستأجران و قوانینی که باید به حمایت مستأجران بیاید، مطالباتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در زمینه اصلاح سیاست‌های اقتصادی دولت، خود را ملزم به همکاری با دولت و راهبردهای کلانی که داشت می‌دانستند تا این اصلاح اقتصادی صورت گرفته و در بلند مدت برای مردم ثمرات داشته باشد، موج تورم و گرانی که به دنبال این اصلاح صورت گرفت را انکارناپذیر خواند و گفت: ائمه جمعه از یک طرف مردم را به خویشتنداری و همراهی دعوت کردند و از طرف دیگر اگر نقدی درباره روش اجرای این قانون بود ارائه دادند و نقدها، پیشنهادات و راهکارهای خود را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردند.

نوری همچنین در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی در انتصابات ائمه جمعه صورت گرفته است؟ گفت: در دوره جدید مدیریتی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از سال ۹۶ تا به امروز ۲۲۶ انتصاب رقم خورده است و ۲۲۶ نفر از طلاب فاضل و جوان حوزه علمیه که از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند به نهاد نماز جمعه ملحق شده‌اند که متوسط سنی ائمه جمعه کشور به ۴۰ سال و متوسط آن به ۴۲.۹ سال کاهش یافته و این امر سبب جوان‌سازی و پویایی ویژه‌ای در شبکه امامت جمعه شده است.

وی با اشاره به ضرورت انعکاس آخرین اخبار و اطلاعات نهاد نماز جمعه کشور، از برگزاری جلساتی در آینده‌ای نزدیک و پس از گردهمایی سراسری ائمه جمعه، به صورت مداوم خبر داد و تصریح کرد که آخرین اخبار، آخرین انتصابات و آخرین گزارش‌ها از نهاد نماز جمعه و مطالبات مردمی در این جلسه‌ها ارائه و آنچه مورد سئوال مردم و رسانه‌ها است پاسخ داده خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها