کد خبر: 658277
تاریخ انتشار :

شرط سید حسن نصرالله برای واردات سوخت از ایران

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه درباره نفت، مشکل از ما نیست، بلکه دولت لبنان مشکل اصلی است، گفت: من حاضرم که از ایران سوخت وارد کنم، به شرط اینکه دولت لبنان این مسئله را بپذیرد. اما هیچ کس در لبنان جرأت انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریمهای آمریکا علیه خانواده خود می‌ترسد.

شرط سید حسن نصرالله برای واردات سوخت از ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری المیادین با تأکید بر اینکه آمریکا و اروپا به گاز و نفت نیاز دارند و رژیم صهیونیستی این مسئله را یک فرصت می‌داند، افزود: بایدن خواستار جنگ در منطقه نیست. این فرصت تاریخی و طلایی برای ماست تا برای به دست آوردن نفت خود، فشار وارد کنیم. درباره ناتو خاورمیانه هم باید بگویم که بسیاری درباره آرزوهای خود صحبت می‌کنند. بایدن فقط برای نفت به منطقه سفر کرد. اولویت بایدن و آمریکا، مقابله با روسیه در اوکراین است. به همین دلیل، مخالف هر جنگی هستند. زبان باید در برابر ایران هم جنگی نبود. آنان خواستار جنگی نیستند که باعث انفجار منطقه شود.

نصرالله با اشاره به اینکه درباره کاریش، حزب الله اقدامات خود را با سوریه، ایران یا سایر همپیمانان خود هماهنگ نمی‌کند، ادامه داد: درباره نفت، مشکل از ما نیست، بلکه دولت لبنان مشکل اصلی است. من حاضرم که از ایران سوخت وارد کنم، به شرط اینکه دولت لبنان این مسئله را بپذیرد. اما هیچ کس در لبنان جرأت انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریمهای آمریکا علیه خانواده خود می‌ترسد. امروز ممکن است شرکتهای روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی این جرأت در دولت وجود ندارد.

وی درباره جمهوری اسلامی ایران و علل حمایت از فلسطین تأکید کرد: ایران اگر می‌خواست می‌توانست مانند گذشته نقش ژاندارم منطقه را داشته باشد و نفوذش بیشتر شود. فقط کافی است که با آمریکا مصالحه کند و از فلسطین دست بردارد. همان گونه که در گذشته بود. جمهوری اسلامی به خاطر اصول عقیدتی و مذهبی از فلسطین حمایت می‌کند. ایران منتظر نیست که به خاطر آن (حمایت از فلسطین)، قدردانی شود و این مسئله به خاطر نفوذ در منطقه نیست. ایران هیچ گاه از من چیزی درخواست نکرده است، نه در خصوص لبنان یا منطقه. ایران به سوریه و عراق کمک کرد تا از گسترش داعش جلوگیری کند. حمایت ایران از دوستان و همپیمانانش به معنای تسلط بر آنها نیست.

در همین رابطه «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان پیشنهاد «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله برای تأمین سوخت از ایران را تحول مثبت بزرگ خواند.

بر اساس گزارش «النشره»، وی افزود، این پیشنهاد باید اجرایی شود و همه کسانی که به آن مخالفت می‌کنند باید رسوا شوند.

وهاب تصریح کرد: من مخالفت با این پیشنهاد را خیانت به مردم و منافع آنها می‌دانم زیرا سوخت عراقی (سوختی که لبنان از عراق خریداری کرده) آخر آگوست تمام خواهد شد؛ از سوخت ایرانی استقبال می‌کنیم.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها