کد خبر: 658468
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده

هفته گذشته بازارهای مالی در انتظار تصمیم فدرال رزرو بودند اما بعد از برگزاری نشست واکنش منفی یا مثبت چشم‌گیری نداشتند.

پیش‌بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در هفته اول مرداد ماه بازارهای مالی به صورت کلی تغییرات چشم‌گیری نداشتند. دلار در بیشتر روزهای هفته ثابت بود اما طلا اندکی رشد داشت. بورس نوسانات بیشتری را ثبت گرد. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به بازار بورس، دلار، طلا، سکه و ارزهای دیجیتال در هفته گذشته و هفته پیش رو داشته باشیم.

طلا

در روز گذشته طلا بعد از هفته‌ها کاهش قیمت، روند صعودی به خود گرفت. به تازگی فدرال رزرو اعلام کرد، نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۳.۵ درصد افزایش نمی‌یابد. در نتیجه فدرال رزرو به عنوان یک محرک برای بازار طلا خواهد بود. همچنین رشد تورم در اروپا سرمایه‌گذاران جهانی را جذب بازار طلا کرده است. به نظر می‌رسد با تغییرات اونس جهانی و تغییرات قیمت ارز درباره صحبت‌های برجامی احتمالاً در هفته آینده با نوسانات اونس جهانی و قیمت ارز روبه‌رو خواهیم شد.

دلار

در هفته اول مرداد ماه قیمت هر دلار در بازار آزاد نوسان چشم‌گیری نداشت. هر دلار به قیمت ۳۱ هزار و ۹۲۰ تومان معامله شد. همه ما می‌دانیم که اخبار برجامی در قیمت دلار تأثیرگذار است و با رسیدن مذاکرات به روزهای پایانی با شرایط فعلی احتمالاً باید در انتظار افزایش قیمت دلار باشیم. میزان تورم انتظاری و تغییرات قیمت نفت نیز از جمله سایر عوامل اثرگذار بر قیمت دلار در برابر ریال خواهند بود. در هفته آینده انتظار نوسان خاصی از قیمت دلار نداریم.

بورس

بورس هفته اول مرداد را هم با افت شروع کرد. در هفته گذشته، شاخص کل بازار از حدود یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحد به یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد عقب‌نشینی کرد. در نتیجه شاخص کل بازار سهام ۱.۹ درصد از ارزش خود را در یک هفته از دست داد. شاخص هم وزن بازار نیز در این هفته از ۴۰۳ و ۷۸۱ واحد به ۳۸۹ هزار و ۴۶۸ واحد رسید. خیلی از کارشناسان مدعی هستند که بورس منتظر سرنوشت برجام است. برای بورس در هفته دوم صعود پیش‌بینی نمی‌شود. به این دلیل که در هفته اول مرداد بازار سرمایه هیچ یک از اخبار مثبت را ندید. به صورت کلی بورس زمانی تغییر روند می‌دهد که اعتماد سهامداران جلب و جذب نقدینگی در بازار انجام شود.

ارزهای دیجیتال

بازار رمزارزها در هفته گذشته نوسانات زیادی داشت و پادشاه بازار قیمتی بین محدوده‌ی ۲۰ تا ۲۳ هزار دلار را ثبت کرد. سرمایه‌گذاران بازار کیرپتوکارنسی منتظر افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بودند، در نتیجه افزایش نرخ بهره اخیر، سرمایه‌گذاران را غافل‌گیر نکرد و همین امر موجب افزایش قیمت‌ ارزهای دیجیتال شد. خیلی از کارشناسان معتقدند که بدترین وضعیت‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است.

پرسودترین بازار مالی

مهم‌ترین موضوع برای بازارهای مالی تصمیم فدرال رزرو بود. فدرال رزرو روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی، نرخ بهره پایه خود را سه چهارم درصد افزایش داد تا بتواند تورمی را که به بالاترین حد چهار دهه اخیر خود رسیده است، کاهش دهد. بر اساس توافق روسای فدرال رزرو، بانک مرکزی با تصویب یک افزایش غیرعادی بزرگ دیگر نرخ بهره را افزایش داد اما تمام بازارهای مالی پس از اعلام نتایج جلسه افزایش یافته‌اند. در ماه ژوئن، زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۷۵% افزایش داد.

وضعیت بازارهای مالی نشان می‌دهد که بازار طلا عملکرد بهتری در مقایسه با سایر بازارها مالی داشت. طلا هنوز هم یک کالای ارزشمند برای سرمایه‌گذاری است. نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا کالایی ارزشمند است و در شرایط جنگ روسیه و اوکراین این موضوع به دنیا ثابت شد. با وجود ریزش تمامی بازارهای مالی طلا روند صعودی داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها