کد خبر: 658486
تاریخ انتشار :

هشدار الکاظمی خطاب به نیروهای سیاسی عراق

نخست وزیر عراق با تأکید بر آمادگی خود برای انتقال قدرت، از همه نیروهای سیاسی خواست که دولت وی را درگیر نزاع‌ها و اختلافات خود نکنند.

هشدار الکاظمی خطاب به نیروهای سیاسی عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه رسمی تأکید کرد که حوادث پیاپی در کشور در سایه اختلافات سیاسی در آنچه به ثبات و مسالمت اجتماعی مربوط می‌شود به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده در حالی که دولت کنونی از زمان بر سر کار آمدن در مه ۲۰۲۰ برای تثبیت و تقویت این ثبات تلاش بسیار کرد.

این بیانیه افزوده که دولت طی دو سال گذشته در آرامش و با رویکردی ملی برای حل بحران‌های سیاسی تلاش کرد و منافع عمومی را بر منافع شخصی اولویت داد و تلاش خود را بر امنیت و منافع ملت متمرکز و از وارد شدن به نزاع‌های سیاسی اجتناب کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که با توجه به این رویکرد، تلاش‌ها برای کشیدن پای دولت در جزئیات بحران‌های سیاسی حتی در وضعیت ورود دولت به مرحله پیشبرد امور را موجب شگفتی می‌داند به خصوص که دولت از فردای اجرای انتخابات همه اقدامات لازم برای انتقال قدرت و مسئولیت بر اساس ساختارهای قانونی را انجام داد.

الکاظمی از همه نیروهای سیاسی خواسته که دولت را درگیر بحران‌های سیاسی نکنند و با گفت‌وگوی سازنده برای حل اختلافات و خارج کردن کشور از بن‌بست سیاسی تلاش کنند و وضعیت حساس امروز عراق را درک کنند و در شرایط پیچیده منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، کشور را درگیر بحران امنیتی و اجتماعی نکنند.

وی افزوده که عراق پس از تحمل دوره‌های سخت در حال بهبود است و همه باید برای حفظ دستاوردهای تحقق‌یافته تلاش و از دولت و نهادهای آن و نیروهای امنیتی و نظامی کشور حمایت کنند.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که شعارش همواره سکوت و خودداری از وارد شدن به نزاع‌های سیاسی و اجتناب از پاسخ‌گویی به اتهامات و تخریب‌ها بوده و در رقابت‌های سیاسی و انتخابات استقلال دولت را حفظ کرده تا هیچ گونه اتهامی متوجه دولت نشود اما با وجود این، تبلیغات رسانه‌ای برای تخریب وجهه دولت به فعالیت خود ادامه داد و دولت را به جانبداری از این و آن متهم کرد بدون آنکه هیچ مدرکی در این باره ارائه کند.

وی از همگان خواست که با روحیه گفت‌وگوی ملی زیر سایه میهن یکپارچه برای حل بحران‌ها و اختلافات بکوشند و در تفسیر حوادث خردمندانه عمل کنند و از اتهام‌زنی‌های بی پایه بپرهیزند.

الکاظمی امنیت و سلامت ملت عراق را امانتی دانسته که همه باید از آن محافظت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها