کد خبر: 658971
تاریخ انتشار :

رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد | افزایش چشمگیر حقوق با اجرای رتبه بندی فرهنگیان

رضا حاجی پور در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: جلسه کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد و چند نفر از نمایندگان سوالاتی داشتند که در ر ابطه با موضوعات مختلف بحث شد و یک سری از مسائل منطقه ای نیز مطرح شد.

رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد | افزایش چشمگیر حقوق با اجرای رتبه بندی فرهنگیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش از آماده شدن آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان خبر داد.

وی با بیان اینکه از جمله موضوعات مطرح در جلسه کمیسیون آموزش بحث رتبه بندی معلمان بود، تصریح کرد: بعضی از نمایندگان از پاسخ سوالاتشان قانع شدند و بعضی از نمایندگان نیز برای مدتی زمان تعیین کردند.

نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در جلسه بحث رتبه بندی معلمان مطرح شد که طبق گفته وزیر آموزش و پرورش آیین نامه اجرایی رتبه بندی را تقریبا آماده کرده اند و قرار است که ابتدا در مراکز استان ها و ستادها اجرایی کنند و بعد از اینکه در استان ها و ستادها اجرایی شد به سرعت در سطح کشور اجرایی و عملیاتی شود.

یوسف نوری گفت: آئین نامه قانون رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات هیات تطبیق برطرف شده تا از فردا اجرای آن کلید بخورد.

 وزیر آموزش و پرورش پس از نشست امروز (سه‌شنبه ۱۱ مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در تشریح این جلسه، گفت: در نشست امروز ۳ سوال مطرح شد که عمدتا در خصوص رفع مشکلات آموزش و پرورش بود. نمایندگان واسط بین مردم و حاکمیت هستند که از همین طریق سوالات مردم را به دولت به عنوان دستگاه مجری منتقل می‌کنند و در نشست امروز مشکلات اصلی حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یوسف نوری با بیان اینکه بخشی از پاسخ ما به نمایندگان سوال کننده ناظر به اقداماتی بود که تاکنون انجام شده و بخشی دیگر در خصوص مواردی بود که ناظر به آینده است.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی، گفت: آئین نامه قانون رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات هیات تطبیق مصوبات طی دو جلسه مطرح و این ایرادات برطرف شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: در واقع از فردا سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان راه اندازی خواهد شد و برای اجرای این قانون میزکاری تشکیل خواهد شد تا ضمن راه اندازی هیات‌های ممیزه، اجرای رتبه بندی براساس آئین نامه تصویب شده برای همکاران فرهنگی کلید بخورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا برای مشمول شدن معلمانی که ۳۰ سال خدمت کرده اند و به آن‌ها گفته شده باید ۲ سال دیگر در آموزش و پرورش بمانند تا مشمول رتبه بندی شوند، چاره اندیشی شده یا خیر، گفت: این موضوع مورد ایراد کمیسیون تطبیق مصوبات نیز واقع و پس از بررسی در دولت برطرف شد لذا نگرانی از این جهت برای همکاران فرهنگی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درخصوص رفع ۱۵ ایراد آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان در دولت گفت: طی جلساتی که در دولت برگزار شد، ۱۰ ایراد آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در هیات دولت به هیات تطبیق مصوبات اعلام شد. برهمین اساس اجرای قانون رتبه بندی معلمان از فردا آغاز خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها