کد خبر: 659029
تاریخ انتشار :

قیمت خودرو افزایش یافت | پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشیم.

قیمت خودرو افزایش یافت | پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نوسان قیمت خودرو در بازار باعث کاهش خرید و فروش شده است. قیمت خودرو در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارز تغییرات زیادی داشته است و فعالان حوزه بازار در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو دارد؟ هرچند اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار باعث افزایشی شدن قیمت خودرو می شود. 

قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات با سه میلیون کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، در قیمت ۶۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۱ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز با چهار میلیون افزایش قیمت همراه بود. این خودرو در بازار امروز در قیمت ۵۹۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد. در نتیجه به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشیم.

چندی پیش نیز،فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. اما قیمت‌ خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. به نظر می‌رسد این رکود تورمی در آینده نیز ادامه داشته باشد و بازار تا پایان سال با ۲۰ درصد تورم همراه شود.

 امید قالیباف در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، ضمن اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو، اظهار کرد: قیمت خودروها این روزها در بازار آزاد کاهشی است. پس از اجرای هر دو مرحله از فروش یکپارچه خودروها، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد بودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که فروش خودروها و قرعه‌کشی بصورت یکپارچه در راستای تحقق هدف خود به‌درستی عمل کرده و التهاب قیمت‌ها در بازار را تقلیل داده است.

سخنگوی وزارت صمت، خبر داد: پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود. این بدین معناست که بطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R (که اخیرا از چرخه قرعه‌کشی خارج شده است)، به‌جای بازار آزاد از خود شرکت‌ خودروساز خرید خود را بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ و... مانع شود، انجام دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام به زودی اجرا خواهد شد، گفت: مزیت این تصمیم جدید این است که به‌جای آنکه حجم عمده تقاضا به سمت بازار باشد و منجر به افزایش قیمت شود، به سمت خرید از شرکت خودروساز حرکت می‌کند و نیازش تامین می‌شود؛ این موضوع باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار آزاد بیش‌تر کاهش پیدا کنند.

بنا به این گزارش، پیش از این، قالیباف وعده کرده بود که در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

بازار خودرو هفته اول مردادماه با افت قیمت به پایان رساند.

در حالی بازار خودرو در هفته اول مردادماه در سراشیبی قیمتی قرار گرفت که هنوز خریداران ترجیح می‌دهند برای خرید خودرو دست نگه دارند.

البته به نظر می‌رسد تامل متقاضیان خودرو در بازار بیشتر به دلیل نبود قدرت خرید و قیمت‌های بالای خودرو است.

با این حال، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این کاهش قیمت، به دور جدید قرعه کشی وزارت صمت و از سوی دیگر صحبت‌های مطرح شده در خصوص نهایی شدن واردات ارتباط دارد.

همچنین فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند شرایط تورمی کشور و آینده مبهم برجام به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار داشت شرایط کنونی تغییر محسوسی چه از طرف عرضه و چه از طرف تقاضا داشته باشد.

برخی از فعالان بازار عنوان می‌کنند که در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر در بازار خودرو سمند ال‌ایکس مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۱۰ میلیون تومان، پژوپارس مدل ۱۴۰۱ حدود ۳۷۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در حدود ۳۰۰ میلیون قیمت دارد.

همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان، رنو تندرپلاس اتوماتیک ۶۴۰ میلیون تومان و دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۴۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها