کد خبر: 659068
تاریخ انتشار :

کوثری: سپاه نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقایسه شود

ایلنا: نماینده تهران در مجلس گفت: اصل و اساس این است که باید توافقاتی که در برجام اولیه که در سال ۲۰۱۵ داشتیم، عملی شود، هم تعهدات آن‌ها هم تعهدات ما که ما دقیقا عمل کردیم ولی آن‌ها عمل نکردند.

کوثری: سپاه نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقایسه شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشنهادات اخیر طرف اروپایی در مذاکرات وین و پیشنهاداتی که علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران از تدوین آن سخن گفته است، گفت: من از جزئیات این پیشنهادات اطلاع ندارم که چه چیزی تهیه و ارائه شده است، اما اصل و اساس این است که طبق آن چیزی که در مجلس تصویب شده و به نوعی آن چیزی که قانون بود یعنی به نتیجه دو طرفه رسیدیم در رابطه با تعهداتی که ما باید عمل می‌کردیم و تعهداتی که آن‌ها باید عمل می‌کردند، اقدام شود.

وی ادامه داد: در یک شرایط که دو طرف به تعهدات خود عمل کنند می‌توان یک نتیجه دو طرفه داشت، اما اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بخواهند هر چیزی را اعمال کنند و به ما بگویند حتما عمل کنید ولی خودشان آن را عمل نکنند، به هیچ وجه ما این را قبول نداریم و مذاکره نخواهیم کرد.

نماینده تهران در رابطه با این موضوع که «چند ماه قبل یک بار به توافق نزدیک شده بودیم، در آن زمان امیرعبداللهیان گفت سردار سلامی گفته است اگر نتوانستید تحریم ما را حل کنید مشکلی نیست. اما بعد این صحبت‌ها در داخل واکنش‌هایی به دنبال داشت»، اظهار داشت: ببینید اینکه بگویند سپاه جزو گروه‌های تروریستی است یک چیز غلط و بی‌معنایی است، به این علت که هم سازمان سپاه و هم کارهای سپاه همه چیزش آشکار و مشخص است این تفاوت دارد. یک سازمان مصوب و قانونی یک کشور نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقایسه شود، این به هیچ وجه قابل قبول نیست و ملت اصلا این را قبول ندارد.

وی افزود: حالا برادر عزیزمان آقای سلامی آن مساله را از جهاتی که خودشان می‌دانند، مطرح کردند. اما اصل و اساس این است که باید توافقاتی که در برجام اولیه که در سال ۲۰۱۵ داشتیم، آمده بود عملی شود، هم تعهدات آن‌ها هم تعهدات ما که ما دقیقا عمل کردیم ولی آن‌ها عمل نکردند.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال «در واقع اکنون راه پیش‌رو بازگشت طرفین به برجام است؟»، گفت: باید دو طرف به توافق برجام برگردند و غیر از آن همه تحریم‌هایی که اضافه‌تر اعمال کردند نیز باید برداشته شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها