کد خبر: 659223
تاریخ انتشار :

مشاور اسد: تجاوز به فلسطین، تجاوز به سوریه است

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه در سخنانی تاکید کرد که موضع سوریه در قبال مسئله فلسطین قاطع و ثابت است.

مشاور اسد: تجاوز به فلسطین، تجاوز به سوریه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با پایگاه خبری العهد در واکنش به تحولات اخیر فلسطین اظهار کرد: این تجاوز چه به سوریه و فلسطین شود و چه به لبنان، عراق یا هر کشور عربی دیگر، سوریه آن را تجاوز به خود می‌داند؛ چراکه دمشق معتقد است که همه یک امت واحد بوده و از تاریخ و سرنوشت مشترکی برخوردار هستند.

وی افزود: تنها با همبستگی و همکاری میان شهروندان عرب در کشورهای عربی، این امت از جایگاه خاصی برخوردار خواهد شد.

بثینه شعبان تاکید کرد: معادلاتی که بشار اسد رهبری می‌کند برای ما کاملا روشن است و این معادلات می گویند؛ کسی که سوریه و فلسطین را تضعیف می‌کند، درواقع خودش را تضعیف می‌کند. این واقعیت تاریخی است و فهم آن ساده و آسان است، اما من نمی‌دانم چگونه می‌توان برخی را فریب داد تا احساس کنند که آنها مورد اعتماد دشمنان هستند و به جای منافع کشورشان در راستای اهداف دشمن قدم بردارند؟

وی افزود: بی‌توجهی کشورهای غربی به محکوم کردن این تجاوزگری نتیجه واقعیت عرب‌ها است، اگر واقعیت عربها سالم، قوی و همراه با همبستگی بود، غرب جسارت نمی‌کرد این تجاوزگری را نادیده بگیرد و آمریکا تاکید نمی‌کرد که از آنچه "حق اسرائیل" می‌خواند، حمایت می‌کند.

شعبان درباره حمایت دمشق از فلسطین نیز تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به فلسطین برویم، اما ما با فلسطینی‌ها و با مقاومت فلسطین هستیم و همانطور که همه می‌دانند سوریه در محور مقاومت است و بنابراین سیاست و رویکرد ما و کار ما همه در چارچوب محور مقاومت است. حمایت امروز لزوما نباید مستقیم باشد، بلکه این حمایت بهتر است که همیشگی و مداوم باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها