کد خبر: 659228
تاریخ انتشار :

نگرانی شدید ژاپن و سازمان ملل درباره تنش‌ها بر سر تایوان

وزیر امور خارجه ژاپن و دبیرکل سازمان ملل امروز (دوشنبه) نگرانی شدید خود را بابت رشد تنش‌ها در منطقه در پی مانورهای بزرگ نظامی چین در نزدیکی تایوان ابراز داشتند.

نگرانی شدید ژاپن و سازمان ملل درباره تنش‌ها بر سر تایوان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری کیودو، یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان دیدار در توکیو بر اهمیت کاهش تنش‌های ناشی از مانورهای نظامی چین پیرامون تنگه تایوان در نتیجه سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره توافق کردند.

سفر پلوسی به تایوان با واکنش تند چین همراه شده است.

ارتش چین امروز نیز اعلام کرد که به رزمایش های خود پیرامون تایوان ادامه می‌دهد.

پنجشنبه گذشته نخستین روز رزمایش چین در منطقه بود که در آن ۱۱ موشک بالستیک به نزدیکی تایوان شلیک شد. پنج فروند آن در ناحیه ویژه اقتصادی ژاپن اصابت کرد که باعث شد تا توکیو به همراه آمریکا و استرالیا از چین بخواهند هر چه سریعتر این رزمایش را متوقف کند.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین با اشاره به آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی از آغاز سال جاری میلادی گفت: چین پیرامون تایوان رزمایش نظامی انجام داده و موشک‌های بالستیک در نزدیکی ژاپن شلیک کرده که بازتاب اقدامات موشکی پیونگ یانگ است.

هایاشی و گوترش ضمن اشاره به مسائل امنیتی همچنین به ادامه همکاری در مواجهه با چالش‌هایی مانند بحران جهانی غذا، تغییرات آب و هوایی و پاندمی کرونا تاکید کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها