کد خبر: 659240
تاریخ انتشار :

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا: بخش اعظم کمک‌ها به اوکراین یک "کلاهبرداری" است

پس از آنکه یکی از گزارشات شبکه سی‌بی‌اس نیوز نشان داد که تنها ۳۰ درصد از تسیحات غربی ارسال شده به اوکراین در حقیقت از خطوط مقدم در جنگ کی‌یف با روسیه سر در می‌آورند، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه به خاطر مخالفت با یک بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین احساس رو سفیدی می‌کنند.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا: بخش اعظم کمک‌ها به اوکراین یک "کلاهبرداری" است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، مارجری تیلر گرین، نماینده جمهوری خواه آمریکا از ایالت جورجیا در توییتی ضمن بازنشر این گزارش شبکه سی‌بی‌اس نیوز نوشت: این یکی از دلایلی است که من به طرح بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین رای منفی دادم.

گرین یکی از ۵۷ قانون گذار مجلس نمایندگان آمریکا بود که به طرح این بسته کمکی رای منفی دادند؛ بسته‌ای که نهایتا در مه سال جاری میلادی با رای اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تصویب شد. ۱۱ قانون‌گذار جمهوری خواه در سنا نیز با این بسته مخالف بودند اما در نهایتا این بسته در سنا نیز با ۸۶ رای موافق و ۱۱ رای مخالف تصئیب شد.

در این گزارش شبکه سی‌بی‌اس نیوز آمده است، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی کمک‌هایی به ارزش حدود ۶۰ میلیارد دلار از سوی آمریکا و اروپا برای کی‌یف تصویب شد اما اکثر تسلیحات به دست نیروهای اوکراینی نرسیدند.

در این گزارش به نقل از جوناس اوهمن، بنیان‌گذار گروه امداد لیتوانی آمده است: رساندن سلاح به دست نیروهای اوکراینی مستلزم هدایت یک شبکه پیچیده از "اربابان قدرت، الیگارشی‌ها و بازیگران سیاسی" است.

دوناتلا روورا، مشاور ارشد بحران در عفو بین‌الملل به شبکه سی‌بی‌اس گفت: حقیقتا هیچ اطلاعی از اینکه این تسلیحات کجا می‌روند، وجود ندارد.      

لورن بوبرت، قانون‌گذار جمهوری‌خواه از کلرادو گفت: چنین بررسی دقیقی پیش از گزارش شبکه سی‌بی‌اس رد شده بود. از ماه مارس تاکنون چند نفر به خاطر گفتن دقیقا همین جمله ربات روسی نامیده شدند؟ اکنون که شبکه سی‌بی‌اس این را می‌گوید، مشکلی نیست. به هر حال، خوشحالم که حقایق در حال حاضر مشخص شده است. بخش اعظم کمک به اوکراین یک کلاهبرداری است.   

رند پل، سناتور جمهوری‌خواه از کنتاکی با اصرار بر اینکه باید یک بازرس کل برای نظارت بر نحوه خرج شدن این پول منصوب شود، تصویب این بسته کمکی به اوکراین را کمی به تاخیر انداخت. اما همکارانش از گنجاندن بندهای مربوط به نظارت و بررسی در این طرح  امتناع کرده و چند روز بعد این بسته کمکی بزرگ را تصویب کردند.

گرین، بوبرت و دیگر قانون‌گذارانی که با این بسته کمکی مخالف بودند به خاطر عدم حمایت از اوکراین توسط منتقدان به صورت علنی مورد انتقادات تند قرار گرفتند. پس از آنکه گرین تاکید کرد که دولت واشنگتن در حالی بر ارسال کمک‌های چند میلیارد دلاری به اوکراین متمرکز شده که مادران آمریکایی حتی نمی‌توانند شیر خشک برای نوزادان خود خریداری کنند، دموکرات‌ها وی را به "ایستادن در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حمله به اوکراین" متهم کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها