کد خبر: 659402
تاریخ انتشار :

خبر خوب به متقاضیان وام بانکی | را‌ه‌های دریافت وام بانکی بدون ضامن!

مدیر اداره تأمین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی از چند راه دریافت آسان وام از بانک‌ها خبر داد.

خبر خوب به متقاضیان وام بانکی | را‌ه‌های دریافت وام بانکی بدون ضامن!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بانکی متشکل است از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز. صاحبان بسیاری از مشاغل، زن و شوهرها، کارخانه داران،‌ خریداران مسکن... می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی استفاده کنند. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند. پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

 بانک مرکزی راهی پیش پای دارندگان کارت‌های رفاهی گذاشته تا بتوانند آسان‌تر وام بگیرند.

اکوایران گزارش داد، به گفته حمید آذرمند، مدیر اداره تأمین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی، پیش‌بینی شده که هنگامی که خانوار کارت رفاهی دریافت می‌کند که خود نوعی کارت اعتباری است، بتواند با طیف وسیع‌تری از وثایق تسهیلات را دریافت کند، که از جمله آن وثایق سهام عدالت است.

محدثه رزاقی، کارشناس بازارسرمایه گفت: توثیق سهام علاوه بر این که قابلیت استفاده در زمان اخذ تسهیلات را برای شرکت ها دارد، در بازار سرمایه نیز می توان از توثیق سهام و حتی اوراق با درآمد ثابت در فرآیند انتشار انواع اوراق بدهی، بهره برد.

وی افزود: انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه با شروع فعالیت شرکت های تامین سرمایه در سال ۱۳۸۸ به آرامی آغاز شد و به تدریج با توسعه فعالیت های این دست از نهادهای مالی به سرعت رشد و توسعه یافت.

رزاقی بیان کرد: در ابتدا جهت تضمین اصل و فرع اوراق، ناشران/ بانیان ملزم به معرفی یک بانک به عنوان ضامن به سرمایهگذاران بودند، اما به جهت طولانی بودن فرآیند انتخاب یک بانک به عنوان ضامن و همچنین با هدف کاهش هزینه های انتشار اوراق از طریق حذف رکن ضامن، امکان استفاده از توثیق سهام جهت تضمین اصل و فرع اوراق و در ادامه استفاده از رتبه بندی اعتباری فراهم شد.

این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: در حال حاضر مطابق با تمامی دستورالعمل‌های انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه، امکان توثیق سهام شرکتهای بورسی/فرابورسی (سهام شرکتهایی که در این بازارها پذیرفته شده و درج شده‌اند.)، جهت تضمین اصل و فرع اوراق وجود دارد و اوراق بهادار مورد وثیقه هم می تواند متعلق به ناشر/بانی و یا متعلق به هر شخص دیگری باشد؛ بنابراین شرکت‌ها حتی می‌توانند سهام خود شرکت را از طریق سهامداران خود در جهت توثیق استفاده کنند.

این مدیر خوشنام تصریح کرد: ارزش وثیقه با احتساب میانگین ۶ ماهه ارزش اوراق بهادار در زمان توثیق تعیین می‌شود، همچنین ضرایب توثیق و حد جبران وثیقه باتوجه به این که ورقه بهادار سهام بوده و یا سایر اوراق بهادار و همچنین در خصوص سهام، نظر به این که در کدام تابلو در بورس یا فرابورس معامله می شود، متفاوت است که در دستورالعمل های انتشار اوراق به تفضیل عنوان شده است.

به گفته وی؛ در صورتی که ناشران/بانیان در پرداخت تعهدات خود نکول داشته باشند، مطابق دستورالعمل انتشار اوراق، با گذشت ۱۰ روزکاری از مواعد مقرر، نسبت به فروش وثایق به میزان تعهدات ایفا نشده و جرایم مربوطه اقدام می شود و مبالغ مربوطه به حساب سرمایه گذاران واریز خواهد شد.

رزاقی عنوان کرد: علاوه بر این که اشخاص حقوقی می توانند در راستای اخذ تسهیلات و انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه از توثیق اوراق بهادار استفاده کنند، امکان توثیق اوراق بهادار (در حال حاضر واحدهای سرمایه گذاری صندوق های با درآمد ثابت) برای اشخاص حقیقی از طریق استارت آپهای فعال در این حوزه در جهت اخذ تسهیلات و اعتبارات بانکی نیز فراهم شده است.

این کارشناس بازارسرمایه خاطر نشان کرد: اخیرا شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده است که امکان توثیق هوشمند سهام برای سهامداران بازارسرمایه جهت اخذ تسهیلات بانکی فراهم شده است که با این طرح می توانند در حداقل زمان ممکن نسبت به توثیق سهام اقدام کنند. همچنین بدیهی است با فراهم شدن امکان توثیق سهام بصورت هوشمند برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سهامداران می توانند علاوه بر بهره مندی از مزایای سهامداری، از این امکان در راستای تامین منابع استفاده کنند.

شرایط دریافت وام بانکی بدون ضامن

سردار محمدجواد زاده کمند با اشاره به مبحث مهارت آموزی و لزوم همکاری دیگر نهادها با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرایی شدن این موضوع گفت: مهارت آموزی سربازان موضوعی نیست که فقط مربوط به نیروهای مسلح باشد و نیروهای مسلح بتوانند به تنهایی این کار را به سرانجام برسانند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در این سند سهم هر کدام از دستگاه‌ها در پشتیبانی از موضوع مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تعیین شده است، گفت: امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به نقشی که در این سند برای آنها در نظر گرفته شده است، عمل کنند تا اهداف مان در موضوع مهارت آموزی به طور کامل محقق شود.

رئیس جمهور سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه را تأیید کرد

وی افزود: در همین راستا سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تهیه و به تأیید رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن چیزی که در این سند پیش بینی شده با همکاری تمامی نهادها به مرحله عمل برسد.

به گفته وی، برای اجرایی سازی سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه کمیته ویژه ای تشکیل شده و تا به امروز پنج جلسه برگزار شده و وظایف هر دستگاه به طور دقیق مشخص شده است.

سردار زاده کمند با اشاره به وام در نظر گرفته شده برای اشتغال سربازان گفت: سال گذشته مصوب شد دو هزار میلیارد تومان برای اعطای وام به سربازان داده شود که البته بخشی از این تسهیلات قرض‌الحسنه بود و دو هزار نفر توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی گفت: اما برای عملیاتی سازی این تسهیلات اقدامات و ریل گذاری‌هایی نیاز بود که به موقع کارها انجام نشد و از برنامه عقب افتادیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا تمامی تسهیلاتی که به سربازان داده می‌شود در قالب وام قرض‌الحسنه باشد البته افرادی که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشند و خدمتشان به پایان رسیده باشد می‌توانند برای اشتغال از این وام استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقم وام سربازان به منظور اشتغال زایی تغییری کرده یا خیر، گفت: سال گذشته رقم وامی که به هر سرباز اعطا می‌شد ۱۰۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

زاده کمند خاطرنشان کرد: امسال ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام سربازان آن هم به صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است، که امیدواریم به صورت کامل محقق شود.

وام‌های نقدی یکی از روش‌های تامین مالی خرد برای خانوار هستند. بانک‌های مختلف، این تسهیلات را با شرایط متفاوتی به مشتریان خود اعطا می‌کنند. متقاضیان نیز می‌توانند بسته به نیازهای خود، از بانک‌ها وام نقدی دریافت کنند.

در این گزارش با نگاهی به شرایط وام نقدی دو بانک ایران زمین و کارآفرین، این وام‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها