کد خبر: 659410
تاریخ انتشار :

وام فوری 100 میلیون تومانی بدون ضامن | وام فوری به این افراد تعلق می گیرد

اگر ایده راه‌اندازی کسب و کار خود را در سر دارید اما سرمایه اولیه را ندارید، می‌توانید وامی با سقف ۱۰۰ میلیون تومان از بانک سپه دریافت کنید.

وام فوری 100 میلیون تومانی بدون ضامن | وام فوری به این افراد تعلق می گیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را دارید اما سرمایه کافی در اختیار ندارید، می‌توانید این مشکل را با گرفتن وام خوداشتغالی برطرف کنید.

یکی از بانک‌هایی که وام خوداشتغالی می‌دهند، بانک سپه است. این وام قرض‌الحسنه است و ۴٪ کارمزد دارد. سقف وام برای تسهیلات فردی ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است و برای بازپرداخت آن حداکثر ۸۴ ماه فرصت دارید.

توجه داشته باشید که برای دریافت این وام، نباید چک برگشتی یا بدهی به بانک داشته باشید. همچنین، در صورت معوق شدن تسهیلات با نرخ وجه التزام ۱۲ درصد است.

اگر میزان وامی که می‌خواهید بگیرید تا سقف ۵۰ میلیون تومان باشد، نیاز به دو ضامن رسمی با کسر از حقوق دارید، اما اگر به مبلغی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان نیاز دارید، باید یک سند ملک به عنوان تضمین به بانک دهید.

چگونه برای دریافت وام خوداشتغالی اقدام کنیم؟

برای دریافت این وام از بانک سپه، متقاضی باید معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا کمیته امداد امام‌خمینی دریافت و به بانک ارائه کند. سپس، با افتتاح یک حساب قرض‌الحسنه پس انداز با حداقل مانده یک میلیون ریال، می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.

این وام مسدودی سپرده ندارد و هزینه‌های جانبی دریافت آن، حدود ۴میلیون ۱۰۰ هزار تومان شامل ۴٪ کارمزد وام و تشکیل پرونده، برآورد می‌شود.

یکی از وام های قرض الحسنه که با سود پایین قابل دریافت است وام خود اشتغالی می باشد که به افرای فاقد شغل پرداخت می شود.

مبلغ این وام جدیدا با افزایش ۳ برابری از مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان به ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال مددجویان و نیازمندان در رسته‌های شغلی مشخص، به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

نرخ سود (کارمزد) این وام قرض الحسنه ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن تا ۷ سال است . و بر اساس معرفی نامه در برخی مواقع شامل تنفس از ۶ ماه تا یک سال هم هست.

شرایط موردنیاز برای دریافت وام فوری

معرفی نامه جهت دریافت وام خود اشتغالی:

اولین شرط برای برای دریافت وام خود اشتغالی از بانک ها و مؤسسات مالی، داشتن معرفی نامه است. معرفی نامه برای دریافت وام خود اشتغالی باید از یکی از نهادهای زیر باشد:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

اداره بهزیستی

بنیاد شهید و امور ایثارگران

وام خوداشتغالی

شرایط لازم برای دریافت وام خود اشتغالی :

برای دریافت تسهیلات و وام خود اشتغالی باید شرایط زیر را داشته باشید:

متقاضی باید بیکار باشد.

در دستگاههای دولتی و غیر دولتی مشغول به کار نباشد.

متقاضی نباید حقوق بازنشستگی دریافت کند.

شخص متقاضی از نهادهای دیگر نباید وام خود اشتغالی دریافت کرده باشد.

میانگین سنی شخص متقاضی بین ۱۸ تا ۶۵ سال باشد.

متقاضیان آقا باید کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه داشته باشند.

متقاضی بیمه اشتغال نداشته باشد.

متقاضی باید مجوزهای مربوطه از مراجع ذیربط را داشته باشد

چه کسانی اولویت وام خود اشتغالی را دارند:

مطابق قانون افرادی می‌توانند تقاضای وام خود اشتغالی را داشته باشند که:

فارغ التحصیل دانشگاهی و مراکز آموزش عالی باشند.

دیپلم کار و دانش داشته باشند.

دارندگان مدرک فنی حرفه ای از مراکز آموزش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد

صاحبان ایده کارآفرینی

برگزیدگان مسابقات مهارت های ملی

مخترعان و برگزیدگان جشنواره خوارزمی

فیروز آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت :تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال با هدف ارتقای کیفیت مشاغل و افزایش درآمد مددجویان در اختیار مجریان رسته‌های شغلی خاص همچون کشاورزی پیشرفته، مشاغل دانش‌بنیان، حمل بار و مسافر و دیگر مشاغل پایدار که سرمایه بالاتری نیاز دارند، قرار می‌گیرد.

وثایق مورد نیاز:

جهت دریافت این وام نیاز به ۲ ضامن (کارمند و یا کاسب ) می باشد.

وام گیرنده و ضامنین نباید دارای چک برگشتی و یا تسهیلات معوق و سررسید گذشته باشند

 افرادی که خواهان وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک رسالت هستند باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند و لااقل سه ماه از زمان خواب سپرده ایشان گذشته باشد. این وام قرض الحسنه است و تنها به آن سود ۲ درصدی تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام هم  ۶۰ ماه است. متقاضیان دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی داشته باشند. اگر فرد نتواند ضامن رسمی به بانک ارائه دهد، می‌تواند امتیاز دریافت وام را به یکی از وابستگان درجه یک خود منتقل کند.

«سید سعید شمسی‌نژاد»  گفت: در حال حاضر سقف وام قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی ۲۰۰ میلیون و برای اشخاص حقوقی ۵۰۰ میلیون تومان است.

او  افزود: وام قرض‌الحسنه حقوقی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای خرد در حال پرداخت است.

شمسی‌نژاد اعلام کرد: در یک سال منتهی به پایان تیر ۱۴۰۱، بیش از ۳ میلیون فقره وام خرد به مبلغ ۷۵هزار میلیارد تومان از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن تأکید بر حمایت این بانک از آسان شدن شرایط ازدواج جوانان، خبر داد: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲هزار فقره وام ازدواج و ۱۱هزار فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است.

وی با اشاره به آسان شدن شرایط دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: مردم می‌توانند با سفته الکترونیکی از طریق اپلیکیشن، وام دریافت کنند. امکان توثیق سهام و سهام عدالت نیز اجرایی شده و در گام‌های بعدی گواهی‌های سپرده‌، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر دارایی‌های مردم وثیقه وام‌های قرض‌الحسنه آن‌ها خواهد شد که مردم بدون مراجعه به شعب بانک بتوانند وام دریافت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها