کد خبر: 659427
تاریخ انتشار :

قیمت گوشت ریخت | قیمت هر کیلو گوشت قرمز چند؟

قیمت انواع گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟

قیمت گوشت ریخت | قیمت هر کیلو گوشت قرمز چند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت گوشت به حدی رسیده است که توان خرید آن کاهش پیدا کرده است. گوشت از جمله کالاهای اساسی است اما با افزایش قیمت گوشت این کالای اساسی از سفره بسیاری از خانوارها حذف شده است. قیمت گوشت در ابتدای امسال مقداری رشد کرد. قیمت گوشت در یک ماه اخیر افزایش 50 درصدی داشت. آیا مسئولان نمی خوانند قیمت گوشت را کنترل کنند؟

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم‌شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم‌شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

همچنین تحلیل‌بازار نوشت، رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی گفت: گرانی گوشت باعث شده که مردم نسبت به سال گذشته حدود ۵۰درصد کاهش خرید داشته باشند.

غلامرضا زجاجی اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز در خراسان جنوبی تغییر چندانی نکرده است ولی میزان خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

زجاجی با تاکید بر اینکه این کاهش خرید، وضعیت معیشت صنف ما را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، ادامه‌ داد: در حال حاضر هر کیلو گوشت قرمز در خراسان‌ جنوبی بین ۱۶۰ تا ۱۷۰هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت تمام شده است ولی بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

وی بیان‌ کرد: قیمت تمام شده هر کیلو گوشت قرمز در خراسان‌ جنوبی حدود ۲۰۰هزار تومان است ولی در صورت فروش به این قیمت بی‌شک بازار کشش لازم را نخواهد داشت.

عرضه‌کنندگان گوشت از پرداخت ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و این هزینه که به‌طور معمول از جیب خریداران و مصرف‌کنندگان خرد پرداخت می‌شد، حالا از قیمت گوشت و فرآورده‌های گوشتی کم می‌شود. در نامه سازمان امور مالیاتی با وجود استفاده از عبارت «انواع گوشت» اشاره‌ای به گوشت سفید شامل طیور و آبزیان نشده و مشخص نیست که آیا این نوع گوشت نیز مشمول معافیت هزینه‌های مالیاتی خواهند بود یا خیر، اما با توجه به اینکه به فرآورده‌های گوشتی اشاره مستقیم شده، این معافیت شامل سوسیس، کالباس و تولیداتی از این دست نیز خواهد بود.

بازار گوشت در ماه‌های گذشته با وجود ثبات نسبی قیمت در رکود بوده و به‌گفته فروشندگان، تقاضا برای این کالا با حجم عرضه همتراز نبوده است. اگرچه بخشی از این رکود و کاهش تقاضا، فصلی و ناشی از گرمای هوا ارزیابی می‌شود، اما به اعتقاد فعالان بازار، قیمت بالای گوشت و دیگر اقلام اساسی خانوار نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است. در یک‌سال اخیر تولید دام سبک و سنگین در کشور از میزان مصرف پیشی گرفته و دولت با توجه به حجم بالای تولید و نبود تقاضای متناسب با تولید در بازار مصرف در مقطعی از سال گذشته برای صادرات دام به تولیدکنندگان مجوز داد. مجوزی که به تازگی نیز بار دیگر صادر شده و قرار است بخشی از مازاد تولید، صادر و بخشی دیگر به‌طور تضمینی از سوی دولت خریداری شود، اما قیمت گوشت در بازار مصرف به‌رغم عرضه فراوان، کاهش محسوسی برای مصرف‌کنندگان به‌ویژه اقشار ضعیف نداشته و نتوانسته محرکی برای رشد تقاضا باشد.

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان، ران گوسفندی بیش از ۲۰۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۱۴۰ و ران گوساله  ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است.

 گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، راسته با استخوان گوسفندی ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان، راسته بدون استخوان ۱۷۷ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۱۹ هزار و۸۰۰ تومان، گردن گوسفندی ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان، ران گوسفندی با استخوان ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ران گوساله نیز ۱۳۹ هزار تومان است.

قیمت گوشت در میادین میوه و تره بار

همچنین در میادین ران منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت کیلویی ۱۱۰ هزار تومان، راسته منجمد گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان، سردست منجمد گوسفندی ۱۰۰ هزار تومان، گردن منجمد گوسفندی ۹۳ هزار و ۷۵۰ تومان، ران منجمد گوساله کیلویی ۱۲۰ هزار تومان، راسته منجمد گوساله ۱۲۰ هزار تومان، سردست منجمد گوساله ۱۱۰ هزار تومان و گردن منجمد گوساله ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا، براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هرکیلو شقه گوسفندی ۱۵۵ تا ۱۷۰ هزار تومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۷۵ تا۲۰۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان، ران گوساله ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و راسته گوساله ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز قیمت هرکیلو ران گوساله۱۳۹ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۳۹هزار و ۵۰۰ تومان، شقه گوسفندی ۱۱۶هزار و ۹۰۰ تومان، سردست گوسفندی ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان و راسته گوساله ۱۳۹ هزار تومان است.

مقایسه قیمت گوشت در هفته پایانی فروردین ماه با هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که قیمت گوشت دراین بازه تغییر چندانی نکرده است و براساس اعلام فروشندگان، بازار گوشت قرمز به دلیل بالا بودن قیمت‌ها همچنان کم تقاضا مانده است. این در حالیست که مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور چندی پیش اعلام کرد با مازاد دام در کشور مواجه هستیم و قیمت‌ دام زنده هم افزایشی نداشته است و مشخص نیست چرا قیمت گوشت قرمز روند صعودی خود را حفظ کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها