کد خبر: 659562
تاریخ انتشار :

شکایت صدر اعظم اسبق آلمان از پارلمان کشورش

گرهارد شرودر، صدراعظم اسبق آلمان آنگونه که وکیل وی امروز جمعه گفته است، از پارلمان کشورش به دلیل اقدام در حذف برخی از مزایای رسمی دوران بازنشستگی خود با استناد به ارتباطش با شرکت های بزرگ حوزه انرژی روسیه شکایت کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، گرهارد شرودر، صدراعظم اسبق ۷۸ ساله آلمان اخیرا به دلیل نزدیک بودنش به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و مشارکتش در شرکت‌های بزرگ انرژی وابسته به دولت روسیه مورد انتقاد مقامات مخالف با روسیه در کشورش قرار گرفته است.

مایکل ناگل، وکیل گرهارد شرودر به شبکه تلویزیونی NDR گفت، تصمیم مقامات در معلق ساختن دفتر شرودر که از پول مالیات دهندگان بهره‌مند می‌شود و کارکنان آن در ماه مه "در تضاد با حاکمیت قانون" بود.

ناگل اظهار کرد، شرودر "همه چیز را از طریق رسانه ها شنیده است". او خاطرنشان کرد که حزب سوسیال دموکرات درخواست کرده بود تا یک جلسه استماع نزد کمیته بودجه‌ای مسئول این برخورد برگزار  شود، اما فرصتی برای اظهار نظر به شرودر داده نشد.

یک سخنگوی قوه قضایی آلمان تایید کرد وکلای شرودر این شکایت را نزد دادگاه اداری برلین تسلیم کردند.

کمیته مذکور به هنگام اخذ تصمیم خود برای محروم کردن شرودر از مزایایش به این نتیجه رسید شرودر، که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ صدراعظم آلمان بوده، "دیگر به تعهدات مستمر دفتر خود پایبند نیست".

بسیاری از کارکنان دفتر شرودر پیش از صدور حکم نهایی سمتشان را ترک کرده بودند.

به نوشته پایگاه کی‌یف پست، شرودر به رغم استعفا از عضویت در هیات مدیره شرکت نفتی روسی "روس نفت" و دست رد زدن به پیشنهاد انتصاب در پستی در هیات نظارت شرکت بزرگ گازپروم روسیه در ماه مه، روابط نزدیک خود را با کرملین حفظ کرده است.

صدراعظم سابق آلمان در ماه ژوئیه با پوتین ملاقات کرد و پس از آن گفت که مسکو برای "حصول راه حل از طریق مذاکره" برای جنگ اوکراین آماده است؛ اظهاراتی که توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین "نفرت انگیز" خوانده شدند.

هفته گذشته، سوسیال دموکرات ها به این نتیجه رسیدند که شرودر پس از اثبات اینکه قوانین حزب را در طی روابط خود با رئیس جمهور روسیه نقض نکرده است، اجازه خواهد داشت در عضویت خود در حزب باقی بماند. اولاف شولتس صدر اعظم فعلی آلمان هم عضو این حزب است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها