کد خبر: 659564
تاریخ انتشار :

گلایه پورابراهیمی از وضعیت نامطلوب تلفن ثابت، اینترنت و همراه

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت از وضعیت نامطلوب تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه در شهرستان راور گلایه کرد.

گلایه پورابراهیمی از وضعیت نامطلوب تلفن ثابت، اینترنت و همراه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز ۲۱ مردادماه در جلسه شورای اداری راور با حضور وزیر ارتباطات بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در این شهرستان، گفت: موضوع بحث جدی ما تلفن ثابت شهر راور است که وضعیت نامناسبی دارد و قابل قبول نیست و درخواست داریم محدوده های شهر راور به صورت ویژه مشکل حل شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص فیبر نوری توافق شده که ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهرستان انجام شود اظهار کرد: تاکنون ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری اجرای شده و ۳۸۰ کیلومتر هم توافق شده است که جای تشکر دارد اما امیدواریم که ۳۸۰ کیلومتر تا پایان امسال عملیات اجرایی آن به پایان می رسد. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در بحث آنتن دهی تلفن همراه نیز آنتن دهی باید ارتقا یابد و آنت دهی در جاده ترانزیتی و جاده های فرعی باید در دستور کار قرار گیرد افزود: یک سری کارهایی که در راور باید انجام شود نیاز به اعتبارات دارد و برخی نیز نیاز به اعتبار ندارد و فقط باید تصمیم گرفته شود که حداقل انتظار مردم از دولت است.

وی بیان کرد: یکی اولویت های اصلی ما موضوع آب است که در بخش شرب و کشاورزی مطرح است، سد قدرونی سالهاست در دستور کار قرار دارد و قرار است خطوط انتقال و پایین دست اجرا شود و اگر این کار شود مشکل آب حل می شد.

پورابراهیمی به بحث انتقال آب از خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: موضوع خط انتقال آب دوم خلیج فارس بسیار مهم است، خط اول در سه استان هرمزگان، کرمان و یزد اجرا شده و ۳۰ میلیون مترمکعب الان برای شهرستان کرمان تخصیص گرفتیم اما خط دوم باید از کرمان به سمت خراسان برود؛ پیشنهاد می کنیم این خط از مسیر راور عبور کند و طبیعتا یک انشعاب برای صنعت و شرب خواهیم داشت که مطالعات و طراحی این طرح انجام شده که بسیار مهم است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سرمازدگی و سیل نیز گفت: خسارتهای زیادی در این بخش به شهرستان راور وارد شده است، در بحث آب کشاورزی و شرب به ویژه در روستاها به دلیل سیلاب مشکلات بسیار زیاد شده است و قناتها و زیر ساختهای روستا تحت تاثیر قرار گرفته که باید مشکل رفع شود

وی با اشاره به خسارت های بسیار زیاد به باغهای پسته راور ادامه داد: در بحث سرمازدگی چند توافق را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم که این توافقات باید اجرایی شود زیرا خسارتها در این بخش بسیار زیاد و قابل توجه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت امهال وام کشاورزان گفت: این کار باید انجام می شده اما بخشی از آن انجام نشده است. مصوباتی که بعد از پیگیری ها تصویب شد باید اجرایی شود و در شهرستانهای کرمان و راور اتفاقی برای جبران خسارتها انجام نشده که باید تسریع شود.

پورابراهیمی در خصوص بیمه قالیبافان نیز بیان کرد: مطلب بعدی در خصوص بیمه قالی بافان است، شهر راور به شهر قالی مشهور است و چون اینجا هنر مردم قالی بافی است. در بحث بیمه قالی بافان در شهرستان راور تعداد زیادی حذف شده و افزایش بیمه باید مد نظر باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت افزود: در بحث راهها نیز مشکلاتی وجود دارد که انشالله اگر چند قطعه ای که دو بانده شدن کرمان به راور توافق شده به اتمام برسد و پایان امسال با تخصیص اعتبارات دو بانده شدن را داشته باشیم، بخشی از مشکلات حوزه راه این منطقه حل خواهد شد.

وی بیان کرد: مهمتر از این مسیر، جاده «راور - دیهوک» به سمت خراسان است که ۱۰۲ کیلومتر در حوزه کرمان و مابقی در استان همسایه است، این مسیر ترازیتی و مسیر زائران امام رضا (ع) بوده و وضعیت جاده در استان مجاور بسیار نگران کننده است این نیازمند دستور آقای رئیس جمهور و وزیر راه است که این مشکلات رفع شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به موضوع اورژانس این منطقه نیز اشاره و بیان کرد: موضوع بحث بعدی اورژانس است که تقریبا کار آن تمام شده است با وزیر بهداشت صحبت کردیم که بحث تجهیزات قطعی است و زیرساختها نیز باید انجام شود.

پورابراهیمی افزود: بحث دیگر که نیاز به پول ندارد بحث معادن است، در بحث معادن با توجه به توافقی که با سازمان انرژی اتمی  و سازمان محیط زیست انجام دادیم قرار است که ۹۵ درصد عرصه شهرستان که در اختیار این دو سازمان است مجوز فعال سازی صادر شود. اگر این مجوزها صادر شود نیاز به هیچ گونه اشتغال جدید نداریم  مشکل مردم رفع می شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها