کد خبر: 659705
تاریخ انتشار :

پشت پرده جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام

در جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام برای افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین در برنامه هفتم توسعه تصمیم گرفته شد.

پشت پرده جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شنبه ۲۲مردادماه۱۴۰۱ که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

این جلسه به بحث و بررسی در خصوص بندهای مربوط به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم گذشت.

اعضای مجمع در بند الحاقی مربوط به تولید انرژی های تجدید پذیر و نوین پیشنهادی به کمیسیون مشترک، «رفع موانع و ایجاد ساز و کار مناسب به منظور افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و نوین به میزان۱۲ هزار مگاوات در طول سال‌های برنامه با مشارکت بخش خصوصی و عمومی» را تصویب کردند.

در این جلسه که با حضور معاونان وزارت نفت و وزارت نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصاد و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون صندوق توسعه ملی برگزار شد، همچنین، موضوع و نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم به بحث گذاشته شد که مواردی از آن به تصویب اعضای مجمع رسید. در این مصوبه آمده است:

در تحقق سیاست تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن از منبع تامین بودجه عمومی به "منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی" اساسنامه صندوق توسعه ملی با اعمال اصلاحات زیر تنفیذ می شود: واریز سالانه ۴۲درصد از عوائد حاصل از صادرات نقدی و تهاتری نفت خام، میعانات گاز و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملی و افزایش ۲واحد درصد سالیانه آن.» همچنین در این جلسه «افزایش و تقویت منابع صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه‌گذاری در داخل و خارج کشور» تصویب و ادامه بررسی این بند به جلسه آتی مجمع موکول شد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها