کد خبر: 659902
تاریخ انتشار :

آخرین خبر از وضعیت ۶ شهروند ایرانی مفقود شده در گرجستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان اعلام کرد که ۶ شهروند ایرانی که در پی انفجار اخیر در ارمنستان نامشان در بین مفقودشدگان قرار داشت، زنده و سالم بوده و در حال حاضر در گرجستان هستند.

آخرین خبر از وضعیت ۶ شهروند ایرانی مفقود شده در گرجستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی انتشار اطلاعیه‌ای از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان مبنی بر این‌که به دلیل نامعلوم بودن سرنوشت ۶ نفر از هموطنان ایرانی، نام آنان در فهرست مفقودان حادثه آتش سوزی و انفجار یک مرکز تجاری در ارمنستان قرار دارد، این سفارتخانه اعلام کرد که این ۶ نفر زنده و سالم و در گرجستان حضور دارند.

در اطلاعیه‌ای که سفارت ایران در ارمنستان بدین منظور منتشر کرده آمده است: این افراد به عنوان مسافر در ارمنستان به سر می‌بردند و به دلیل عدم دسترسی به اینترنت در جاده و مسیر تا گرجستان، از صبح روز یکشنبه تا ساعات پایانی امروز دوشنبه با خانواده‌های خود در ارتباط نبوده‌اند و زمان دقیق سفر به گرجستان را به بستگان خود اطلاع نداده بودند. 

براساس اعلام سفارت ایران در ایروان، این سفارتخانه اطلاعات و تصاویر حضور این افراد در گرجستان را نیز دریافت کرده است.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان امشب (دوشنبه) ۲۴ مرداد ماه و در پی وقوع حادثه آتش سوزی و انفجار در یک مرکز تجاری در ارمنستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: از ابتدای وقوع حادثه آتش‌سوزی و انفجار در یک مرکز تجاری در ارمنستان در عصر روز یکشنبه ۲۳ مرداد، سفارت با نهادهای مسؤول در جمهوری ارمنستان درباره پیگیری احتمال حضور اتباع جمهوری اسلامی ایران در بین آسیب‌دیدگان از این حادثه، در ارتباط بوده است. در حال حاضر به دلیل نامعلوم بودن سرنوشت ۶ نفر از هموطنان، نام آنان در فهرست مفقودان حادثه قرار دارد. سفارت در ارتباط مستمر با خانواده این هموطنان و نیز مقامات مسؤول در جمهوری ارمنستان، پیگیر موضوع است.

به گزارش فارس، وزارت شرایط اضطراری ارمنستان پیش از این اعلام کرده بود که یک تبعه ایرانی جزو مفقودان این حادثه است. 

بر اثر آتش سوزی روز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه در بازار عمده فروشی سورمالو در ایروان تعدادی کشته و مفقود شده‌اند.

براساس اعلام وزارت شرایط اضطراری ارمنستان، بر اثر این حادثه ۶ نفر تاکنون کشته و ۱۶ نفر هم جزو مفقودشدگان هستند و بیش از ۶۰ نفر به مراکز درمانی در ایروان منتقل شده‌اند که ۲۸ نفر از آنها در بیمارستان بستری شده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها