کد خبر: 659968
تاریخ انتشار :

هشدار ارتش تل‌آویو به نظامیان خود درباره پرواز بر فراز عربستان و عمان

منابع عبری خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی پرواز در حریم هوایی عربستان سعودی و عمان را برای نظامیان خود ممنوع کرده است.

هشدار ارتش تل‌آویو به نظامیان خود درباره پرواز بر فراز عربستان و عمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسانه‌های عبری، امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی پرواز در حریم عربستان سعودی و عمان را برای نظامیان و کادر خود ممنوع اعلام کرده است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از برخی منابع در ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نظامیان برای سفر به کشورهای شرق آسیا نباید از حریم هوایی عربستان سعودی و عمان عبور کنند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین به نقل از مقامات یادشده اضافه کرد که این هشدار همچنین شامل پروازهای بازگشتی از مبدأ فرانسه، آلمان، انگلیس و دیگر کشورهایی اروپایی می‌شود که از حریم هوایی کشورهایی نظیر عربستان سعودی، عمان و ایران عبور خواهند کرد.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که نظامیان صهیونیست اجازه سفر به ترکیه را نیز ندارند‌ از‌این‌رو سفرهایی که در آن از ترکیه به عنوان یک ایستگاه میانی برای سفر به شرق آسیا استفاده می‌شود، ممنوع است.

پس از سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان بود که ریاض حریم خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشود. رسانه‌های سعودی در آن زمان ابراز خوشحالی کرده بودند که باز شدن حریم هوایی عربستان به معنای گام اول عادی‌سازی روابط و کوتاه‌تر شدن مسافت برای سفر به شرق آسیاست.

با این حال، منابع عبری خبر داده بودند که به‌رغم موافقت ریاض با عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان سعودی، عمان همچنان به این هواپیماها اجازه عبور نمی‌دهد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» اخیرا در این باره خبر داد که پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با تل‌آویو، عربستان سعودی حریم خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی گشود؛ اما حریم هوایی عمان همچنان به روی هواپیماهای اسرائیلی بسته است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها