کد خبر: 659984
تاریخ انتشار :

گشایش‌های اقتصادی احیای برجام

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: لغو تحریم ها همچنین منجر به کاهش قیمت ارز و به تبع آن تعدیل قیمت‌ها در داخل کشور خواهد شد بنابراین می توان انتظار داشت از شدت تورم کاسته شود.

گشایش‌های اقتصادی احیای برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: برجام در آستانه احیا شدن قرار دارد اما سئوال اصلی آن است که باید منتظر چه گشایش هایی بعد از این اتفاق باشیم.

جمشید عدالتیان در گفتگو با خبرنگار فردا درباره آثار اقتصادی احیای برجام گفت: مهمترین آثار اقتصادی آن را در کوتاه مدت شاهد خواهیم بود که ایران می تواند نفت و فرآورده های پتروشیمی خود را آزادانه و براساس قیمت واقعی بفروشد و پول فروش صادراتش را از طریق شبکه بانکی جهانی جا به جا کند. البته شاید بانک های بزرگ هنوز برای همکاری با ما مردد باشند اما بانک های کوچک این همکاری را با ایران خواهند داشت.

وی افزود: افزایش صادرات و استفاده از شبکه بانکی جهانی گشایش اقتصادی خوبی را برای کشور ایجاد می کند. ضمن آنکه پول های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد که می تواند آثار خوبی را برای ما در حل مشکلات کشور به ارمغان آورد.

این فعال اقتصادی یادآور شد: در میان مدت صنایع لوازم خانگی و خودروسازان -که زمان تحریم در تهیه مواد اولیه و واردات تکنولوژی با مشکلاتی مواجه شده بودند- وقتی تحریم ها لغو شود می توانند با طرف های خارجی برای تهیه مواد اولیه و به روزرسانی تکنولوژی خود وارد مذاکره شوند و با قیمت مناسب نیازهای خود را از بازار جهانی برطرف سازند.

وی ادامه داد: لغو تحریم ها همچنین منجر به کاهش قیمت ارز و به تبع آن تعدیل قیمت‌ها در داخل کشور خواهد شد بنابراین می توان انتظار داشت از شدت تورم کاسته شود.

عضو اتاق ایران گفت: البته آثار بلندمدت توافق هسته ای بستگی به طول عمر آن دارد که مثل دفعه گذشته نشود چون پیش بینی بلندمدت بودن توافق موجب جذب سرمایه گذاری خارجی می شود به همین دلیل این دفعه ایران تضمین هایی را برای الزام بقای طرف ها بر اجرای تعهدات شان گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها