کد خبر: 660029
تاریخ انتشار :

رئیسی از مجلسی ها تذکر جدی گرفت ! + جزئیات

خانه ملت/ عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

رئیسی از مجلسی ها تذکر جدی گرفت ! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

- تذکر امیرحسین بانکی پورفرد نماینده اصفهان و جمعی از نمایندگان به وزرای خارجه و میراث فرهنگی: ضرورت توجه به دیپلماسی فرهنگی و صادرات صنایع دستی و محصولات فرهنگی کشور.

- تذکر مهدی عسگری نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: لزوم رعایت اصل 125 قانون اساسی و در نظر گرفتن منافع ملی در بررسی پیش‌نویس معاهده جهانی همه‌گیری و اصلاح مقررات بهداشت جهانی در مجمع پیش روی سازمان بهداشت جهانی. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به وزرای اقتصاد و ورزش و جوانان: لزوم بررسی و حل مشکلات وام ازدواج و اشتغال جوانان.

- تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر نیرو: ضرورت حل مشکل آب کشاورزی شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان و هدایت آب خروجی از تصفیه‌خانه‌ها. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: لزوم بازنگری در نحوه و مدت انتصاب افراد در فدراسیون‌های ورزشی.

- تذکر علیرضا نظری نماینده مردم خمین به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم اجرای کامل بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص بازنشسته کردن کارمندان بالای 35 سال سابقه در دستگاه‌ های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری.

- تذکر کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر دادگستری: ضرورت جبران ضرر و زیان مردم در زمینه گرانفروشی شرکت‌های تولید محصولات لبنی. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری: لزومم جلوگیری از حذف بسته‌های بلندمدت اینترنت همراه از سوی اپراتورها.

- تذکر حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر اطلاعات: لزوم ایجاد ساختار مستقل، بازدارنده و فسادزا برای حراست مراکز اقتصادی و صنعتی.

- تذکر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم تعیین تکلیف مجتمع مسکونی و زمینه وابسته متعلق به شرکت ماشین‌سازی تبریز که در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته است. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر دفاع: ضرورت تعیین تکلیف مجتمع مسکونی متعلق به شرکت پالایشگاه تبریز.

- تذکر  علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد: لزوم ایجاد سیستم نظارت و گزینش برای انتخاب هنرمندان سینما و تلویزیون.

- تذکر عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر و گناوه و دیلم به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در اتمام طرح اسکله صیادی ، لایروبی اسکله بندرگاه و بازسازی سایبان دو اسکله جلالی و بندرگاه شهرستان بوشهر.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم تعیین تکلیف نیروهای تبصره (3)و (4) خدمات و پرستاران بیمارستان‌ها در ایام کرونا.

- تذکر احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه  به همراه جمعی از نمایندگان به وزیرعلوم: لزوم ابطال مصوبه هیأت امنای دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص بهره‌برداری افلاک‌نمای خیام شهرستان نیشابور.

- تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر علوم: لزوم رسیدگی به افزایش شهریه دانشگاه آزاد. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم اجرای احکام تبدیل وضعیت ایثارگری در استان اصفهان.

- تذکر  روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم اجرای کامل مواد (16) و (17) قانون رقابت‌پذیر مبنی بر توقف بنگاه‌داری و فروش اموال مازاد بانک‌ها توسط بانک مرکزی.

- تذکر کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم اجرایی کردن مسکن ملی در شهرستان اسدآباد.

- تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه به وزیر نیرو: لزوم اهتمام مسئولین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بر جبران و جایگزین آب شرب در این شهرستان‌ها و برگشت حقابه دریاچه ارومیه.

- تذکر معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند به وزیر نفت: ضرورت بازنگری در کاهش سهمیه سوخت خودروهای استان سیستان و بلوچستان.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب و جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت توجه به وضعیت حقوق و درآمد نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس.

- تذکر منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میان‌دورود به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم رسیدگی به مشکلات تهیه دارو.

- تذکر هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم توجه به مشکلات شرکت اگزوزخودروی خراسان.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها