کد خبر: 660378
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی؛ رگبار باران و رعد و برق در اکثر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و نفوذ گرد و خاک از عراق به غرب کشور خبر داد.

اخبار هواشناسی؛ رگبار باران و رعد و برق در اکثر نقاط کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی جنوب فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی سه روز آینده در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه احتمال شکل گیری توده گرد و خاک در کشور همسایه عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد که روزهای پایانی هفته موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفی هوا در این مناطق خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: در پنج روز آینده شرق دریای عمان و دو روز آینده دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۱ مردادماه) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ و روز سه‌شنبه صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها