کد خبر: 660438
تاریخ انتشار :

قیمت طلا کاهشی شد | پیش بینی مهم از قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۴۶ دلار و ۵۷ سنت رسید.

قیمت طلا کاهشی شد | پیش بینی مهم از قیمت طلا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

قیمت طلا به‌دنبال اطلاعیه فدرال‌رزرو آمریکا مبنی‌بر ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی جهت مهار تورم به پایین‌ترین رقم طی سه هفته گذشته رسید.

تاجران تحت تأثیر اظهارنظرهای سیاست‌مداران قرار گرفته‌اند که خبر از افزایش بیشتر نرخ بهره داده‌اند. بانک مرکزی آمریکا قصد دارد تورم را به هدف ۲ درصد برساند، حتی اگر به‌معنای رکود اقتصاد آمریکا باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۴۶ دلار و ۵۷ سنت رسید.

تمام چشم‌ها به جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا و سخنرانی او در روز جمعه در اجلاس سالانه رؤسای بانک‌های مرکزی در جکسون هال دوخته شده‌است. انتظار می‌رود وی از ادامه روند افزایش نرخ بهره جهت تحت کنترل درآوردن تورم خبر دهد.

 بالا رفتن نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تمایل برای طلا را پایین می‌آورد چون هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

ارزش دلار آمریکا هم بر قیمت طلا تاثیر گذار است. افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.د ت

قیمت نقره امروز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۱۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۸ درصد افزایش ۸۹۹ دلار و ۹۶ سنت معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا

پس از اینکه طلا چهار هفته متوالی روندی صعودی به خود گرفت، هفته ای که گذشت بیشتر سودهایی که اندوخته شده بود پس گرفته شد. رکورد جالب طلا در هفته سپری شده این بود که در تمام روزهای آن طلا بازدهی منفی را به ثبت رساند. این موضوع از ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.

در حالی طلا هفته را در قیمت ۱۸۰۱ دلاری آغاز کرد، که در حال حاضر زیر مرز ۱۷۵۰ دلاری معامله می شود. قیمت هر اونس از این فلز ارزشمند در هفته ای که گذشت نزدیک به ۳ درصد افت کرد.

قدرت گرفتن دلار آمریکا با گران تر کردن قیمت طلا برای دارندگان دیگر ارزها، یکی از عاملان کاهش قیمت طلا بود. شاخص دلار در هفته ای که گذشت بیش از ۲ درصد افزایش یافت و اکنون نزدیک به مرز ۱۰۸ واحدی قرار دارد. شاخص دلار، ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر مانند یورو، ین و یوان را اندازه گیری می کند.

در حالی که طلا و دلار به عنوان دو پناه‌گاه امن برای سرمایه ها رقابت می کنند، چشم انداز صعودی نرخ بهره فدرال رزرو کفه ترازو را به سمت دلار سنگین تر کرده است.

روز پنج‌شنبه مجددا مقامات فدرال رزرو بر افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم بالای آمریکا تاکید کردند. حتی اگر هنوز بر سر سرعت و مقدار افزایش نرخ بهره میان مقامات اقتصادی بحث وجود داشته باشد، اما در حال حاضر سیاست تهاجمی فدرال رزرو قابل پیش بینی است.

تحلیل گران در حال حاضر پیش بینی می کنند، در صورت ادامه روند کنونی سقوط طلا به زیر مرز ۱۷۰۰ دلاری نیز دور از انتظار نخواهد بود.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به وقت شرقی با ۳.۱ درصد افزایش به ۱۷۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت که باعث شد قیمت طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند کمتر کند.

بازده خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از رسیدن به بالاترین سطح یک ماهه ۲.۹۱ درصدی در جلسه قبل، به ۲.۸۸ درصد کاهش یافت. بازده کمتر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

مقامات فدرال رزرو در صورتجلسه جولای خود که در روز چهارشنبه منتشر شد، گفتند که سرعت افزایش نرخ بهره در آینده به داده‌های اقتصادی دریافتی و همچنین ارزیابی نحوه انطباق اقتصاد با نرخ‌های بالاتری که قبلاً تصویب شده بود بستگی دارد. پس از انتشار صورتجلسه ها، معامله‌گران معاملات آتی وابسته به نرخ سیاستی فدرال رزرو شاهد افزایش نیم درصدی نرخ در ماه سپتامبر بودند.

داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که خرده فروشی ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه جولای بدون تغییر بوده است زیرا کاهش قیمت بنزین بر دریافتی‌های پمپ بنزین تاثیر گذاشته است اما به نظر می‌رسد هزینه‌های مصرف‌کننده در شروع سه ماهه سوم افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، تورم قیمت مصرف‌کننده بریتانیا در ماه جولای به ۱۰.۱ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از فوریه ۱۹۸۲ است.

به گزارش رویترز، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۲ درصد کاهش یافت و از ۹۹۲.۲۰ تن در روز سه‌شنبه به ۹۸۹.۰۱ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها