کد خبر: 660613
تاریخ انتشار :

آنونس روزنامه شهرداری برای ترافیک نمایشگاهی

با وجود ترافیک سنگینی که هفته گذشته ایجاد شد، 2نمایشگاه خودرویی از فردا در نمایشگاه بین‌المللی آغاز به‌کار می‌‌کند

آنونس روزنامه شهرداری برای ترافیک نمایشگاهی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه همشهری نوشت: پایتخت‌نشینان از فردا در انتظار ترافیک سنگین در سطح شهر تهران باشند. یک هفته پیش، ترافیک سنگین و غیرمنتظره‌ای در محورهایی همچون بزرگراه‌های شهید چمران، شهید همت، آیت‌الله صدر و خیابان‌های سئول و ولیعصر ایجاد شد. ترافیک در اغلب ساعات روز چنان در این معابر سنگین شده بود که باعث شد ترافیک تا بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید مدرس هم بکشد و خیابان‌های اطراف‌شان چند روز عجیب و غریب با انبوهی از خودروها را تجربه کنند. خیلی زود دلیل مشخص شد؛ برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران. بسته شدن گاه و بیگاه تعجب‌برانگیز خیابان سئول هم به موضوع دامن می‌زد.

همان موقع بار دیگر بحث انتقال نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهر آفتاب مطرح شد و اینکه دیگر محل «دائمی» نمایشگاه‌های بین‌المللی، مناسبِ برپایی نمایشگاه نیست. در عین حال، احتمال می‌رفت بعد از واکنش‌های منفی به برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل دائمی، در اقدامی کوتاه‌مدت، برگزاری تمامی نمایشگاه‌ها در خیابان سئول لغو شود. این اتفاق اما رخ نداده تا فردا پیش‌بینی ترافیک سنگین در شهر تهران صورت بگیرد. اکنون این پرسش مطرح است که از روز شنبه تا اوایل هفته آینده چه نمایشگاه‌هایی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود تا معضل ترافیک شهر تهران تشدید شود؟

از فردا همزمان نمایشگاه صنعت تحول خودرو و دومین نمایشگاه بین‌المللی تقویت، تزیین خودرو و خدمات وابسته تهران1401 در خیابان سئول برپا و ششم شهریور به پایان می‌رسد. این در حالی است که بیست‌ونهمین نمایشگاه فرش دستباف تهران1401 نیز 31مرداد در این محل برپا شده و تا ششم شهریور ادامه دارد. نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار ایران نیز از دیروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به‌کار کرد؛ نمایشگاهی که تا جمعه، چهارم شهریور ادامه خواهد داشت. بدین‌ترتیب، فردا 4نمایشگاه به‌طور همزمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر تهران فعالیت می‌کنند. رویدادی که جمعیت و خودروهای زیادی را به خیابان سئول سرازیر می‌کند.

تغییر محل برگزاری نمایشگاه‌ها

همه‌‌چیز از «نمایشگاه صنعت ساختمان» شروع شد. از ابتدای سال1401 تا زمان برگزاری این نمایشگاه، معضل ترافیک در شهر تهران مانند سنوات گذشته بود. نمایشگاه صنعت ساختمان اما بار دیگر معادلات در مورد برگزار نکردن نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی را برهم‌زد. جالب اینکه مدیرعامل شهرآفتاب برای برگزاری این نمایشگاه در این مجموعه با مجری نمایشگاه صنعت ساختمان قرارداد بسته بود. به‌گفته عباس تقدسی‌نژاد، فشار‌هایی باعث شد که مجری قرارداد با آنها را لغو کرده و نمایشگاه صنعت ساختمان در سئول برگزار شود: «اردیبهشت امسال هم برای بیست‌وهفتمین نمایشگاه کاشی و سرامیک با انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور قرارداد بستیم که در سال‌های گذشته این کار را انجام داده بود. اما به یکباره با مکاتبات وزارت صمت مواجه شدیم که گفته بودند اجازه ندارید این نمایشگاه را برگزار کنید.» مدیرعامل مجموعه شهر آفتاب تأکید کرد: «از طرف دیگر تلاش کردند که شرکتی را در مقابل انجمن قرار دهند تا مجری نمایشگاه باشد. الان برگزاری  2 نمایشگاه کاشی و سرامیک با نام یکسان، یکی در شهر آفتاب در مهر ماه و یکی در سئول در دی ‌ماه اعلام شده است.»

تقابل وزارت صمت با شهرداری تهران

3ماه بعد از اینکه «نمایشگاه خودرو» در مجموعه شهرآفتاب برگزار شد، فردا نمایشگاه «تحول صنعت خودرو» در مجموعه سئول برگزار می‌شود. به‌نظر می‌رسد تقابل وزارت صمت با مجموعه شهرداری تهران سبب برپایی 2نمایشگاه خودرو در 2 محل شده است. مدیرعامل مجموعه شهرآفتاب با انتقاد از این موضوع گفت: «در «نمایشگاه خودرو» مجموعه شهر آفتاب از وزیر محترم صمت دعوت کردیم ولی ایشان بازدید نکردند. حالا متوجه شدیم که اوایل شهریور در سئول نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار می‌شود. درحالی‌که قبلا در تقویم نمایشگاهی سئول وجود نداشت و تنها چند ماه بعد از نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. در این مدت چه تحولی در صنعت خودرو رخ داده است؟»

یک عضو شورای شهر تهران معتقد است که اگرچه نمایشگاه شهرآفتاب برای نمایشگاه پرمخاطب آماده نیست، اما اینکه دستگاه‌های دیگر نه به مصوبات شورای شهر و نه به نامه‌نگاری ریاست‌جمهوری عمل نمی‌کنند، جای سؤال دارد. احمد صادقی با اعلام اینکه در برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران افرادی که از مصوبات شورا تمکین نمی‌کنند، می‌بایست مورد شکایت کیفری و حقوقی قرار گیرند، گفت: «‌نامه‌نگاری به ریاست محترم جمهور کفایت نمی‌کند چرا که دولتی‌ها نمی‌خواهند گوش کنند و اگر می‌خواستند دستورات قبلی را اجرا می‌کردند.»

او همچنین به وضعیت فعلی مجموعه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: «نکته دوم، بحث آمادگی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب است. واقعا اگر بخواهند نمایشگاه‌ها را در این فضا برگزار کنند آیا این ظرفیت وجود دارد؟ این موضوع باید بررسی شود و شهرآفتاب را باید برای رویدادهای پرمخاطب آماده کرد.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها