کد خبر: 660615
تاریخ انتشار :

واریز حقوق بازنشستگان آغاز شد | حقوق بازنشستگان چند میلیون شد؟

پس از گذشت چند ماه قرار است از ماه آینده ما به التفاوت حقوق بازنشستگان واریز شود.

واریز حقوق بازنشستگان آغاز شد | حقوق بازنشستگان چند میلیون شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقوق بازنشستگان مبلغ پولی است که ماهیانه تا پایان عمر به افرادی که  دارای شرایط بازنشستگی هستند تعلق می گیرد.  حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین دوسال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی بوده محاسبه می شود . .حقوق بازنشستگان دارای فاکتورهایی است و  از جمله شرط سنی و داشتن سابقه کار معین که شرایط برقراری این حقوق است. حقوق بازنشستگان 1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد.

پس از گذشت چند ماه قرار است از ماه آینده ما به التفاوت حقوق بازنشستگان واریز شود.

بنابر اعلام رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته افزایش حقوق بازنشستگان (از فروردین تا مرداد) قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

به نقل از فارس، «علی دهقان‌کیا» رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در نشست خبری امروز با خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته شورای عالی کار طی جلسه‌ای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام کرد و براساس آن حقوق بازنشستگان حداقل بگیران ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

وی افزود: پس از اعلام این رقم اما دولت آن را اجرا نکرد و تاکید کرد افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در تضاد است و نمی توانند افزایش ۳۸درصدی را اجرا کنند.

دهقان کیا تاکید کرد: روز ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱، کانون عالی بازنشستگان جلسه ای با مدیرعامل تامین اجتماعی با موضوع افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان سایر سطوح برگزار کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: در ادامه و با توجه به اهمیت حقوق بازنشستگان سایر سطوح، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی، هیئت رئیسه مجلس، در دستور کانون عالی بازنشستگان قرار گرفت.

افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

دهقان نیا خاطرنشان کرد:در نهایت کانون عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مُصر بوده و در نهایت مصوبه به هیئت دولت ارجاع داده شد.

وی ابراز کرد: در هیات دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش ۳۸درصدی سازمان تامین اجتماعی مخالفت و عنوان کردند که این بازنشستگان مانند سایر بازنشستگان کشوری و لشکری باید افزایش ۱۰ درصدی را در حقوق سال جاری داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به تلاش‌های اقتصادی کانون برای افزایش حقوق بازنشستگان، عنوان کرد: این کانون به رغم وجود موانع و مشکلات جلسات خود را با روسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس و همچنین وزیر اقتصاد و معاون اجرایی رییس مجلس را ادامه داد؛ این در حالی بود که شخص رئیس جمهور نیز به صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا کرده بود.

دهقان‌کیا تصریح کرد: البته برخی از بازنشستگان در راستای مطالبه‌گری خود تجمعاتی را در استان‌های مختلف انجام دادند، آن دسته از بازنشستگانی کخ مطالبه‌گر بودند مورد حمایت کانون‌های بازنشستگی قرار دارند اما افراد خاطی از ما جدا هستند.

وی ادامه داد: در آن مقطع رئیس جمهور صدای بازنشستگان را شنید و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

دهقا‌ن‌کیا با اشاره به تلاش‌های آقای قالیباف برای افزایش حقوق بازنشستگان، این تلاش ها را ستود و عنوان کرد: پس از تلاش‌های بسیار سرانجام هفته گذشته در بین برگزاری جلسه مجمع کانون عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه خبر خوشی را مبنی بر موافقت و افزایش ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها