کد خبر: 660664
تاریخ انتشار :

کربی از عزم جدی بایدن درباره برجام گفت

یک مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگویی با انتقاد از تصمیم دولت پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای، گفت که رییس جمهور این کشور با وجود این که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره احیای توافق هسته‌ای را «درک می‌کند»، مصمم است به توافق بازگردد.

کربی از عزم جدی بایدن درباره برجام گفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه فاکس نیوز نوشت: جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه با ادعای این که ایران در مدت اخیر به توافق هسته‌ای پایبند نبوده است، بر تعهد دولت آمریکا نسبت به احیای توافق تاکید کرد.

کربی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که برخی متحدان آمریکا در منطقه، از جمله رژیم صهیونیستی و شماری از کشورهای عربی از بازگشت آمریکا به توافق خشنود نیستند، آیا این امر موجب منزوی شدن آمریکا در جمع متحدانش خواهد شد، گفت، «کاملا برعکس است» و استدلالش این بود که خارج شدن از توافق هسته‌ای توسط دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ بود که موجب جدا افتادن آمریکا از متحدانش شد.

او مدعی شد: وقتی ما در توافق بودیم، این ایران بود که با وفق ندادن خود با توافق، خودش را منزوی کرد، بنابراین ما هم با خارج شدن از این توافق خودمان را به انزوا کشاندیم. متحدان و شرکای اروپایی ما و دیگر کشورها در سراسر جهان با این تصمیم مخالف بودند. حالا ما می‌خواهیم به توافق بازگردیم. ما می‌خواهیم ایران به توافق بازگردد تا بتوانیم جلوی دست‌یابی آن‌ها به یک سلاح اتمی را بگیریم.

این مقام ارشد کاخ سفید گفت، در حالی که بایدن نگرانی‌های رژیم اسراییل و کشورهای همسایه آن را «درک می‌کند»، مصمم است که به توافق بازگردد و از دیپلماسی به عنوان راه جلوگیری از دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی استفاده کند.

به گفته کربی، احیای توافق موجب اعمال دوباره «سرسختانه‌ترین پروتکل‌های بازرسی» در تاسیسات اتمی ایران خواهد شد.

او در این باره بیان کرد: موضوع اعتماد نیست. موضوع راستی‌آزمایی است. ما می‌توانیم بازرسان زیادی در محل داشته باشیم تا ببینیم ایران مشغول چه فعالیتی است. اگر تقلبی انجام دهد، ما می‌فهمیم. دید و شفافیت بیشتری نسبت به الان خواهیم داشت که می‌توان گفت الان هیچ اشرافی نداریم. | منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها