کد خبر: 660670
تاریخ انتشار :

آخرین اخبار از مذاکرات ایران و عربستان و دلیل توقف آن

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت که با توجه به تحولات اخیر عراق، دور ششم مذاکرات تهران و ریاض در انتظار اعلام آمادگی عراقِ میزبان است.

آخرین اخبار از مذاکرات ایران و عربستان و دلیل توقف آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«محمد ایرانی» سفیر کشورمان در کویت در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الرای» تصریح کرد: قرار بود ششمین دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی ماه گذشته در عراق برگزار شود که طبیعتا این دور از مذاکرات پس از پایان، به دیداری بین حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران و فیصل بن فرحان همتای عربستانی وی - با دعوت کشور میزبان از آنها برای رایزنی- منتهی می شد.

ایرانی افزود: پس از اتفاقات و تحولات اخیر عراق، طبیعی است که بایستی منتظر بود تا کشور میزبان برای میزبانی و مدیریت مذاکرات آماده باشد.

سفیر ایران در کویت ادامه داد: موضوع از سرگیری گفت‌وگو با برگزاری دور ششم مذاکرات، مورد توافق قرار گرفته است، اما این اتفاق در انتظار فراهم شدن بستر مناسب برای مذاکرات در عراق است. کمیته‌های مربوطه ایران و عربستان آماده ازسرگیری مذاکرات هستند.

وی همچنین تاکید کرد: مقامات ایران نسبت به پیشرفت روند مذاکرات بسیار خوش‌بین هستند، اما ما باید منتظر دعوت عراق از دو طرف برای ازسرگیری دور ششم مذاکرات بعد از پایان رویدادهای جاری در این کشور باشیم.

ایرانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بازگشت سفیر کویت به ایران، بار دیگر نسبت به این اتفاق ابراز خوشبینی کرد و گفت: حضور «بدر عبدالله المنیخ» سفیر کویت در ایران، نشانه بزرگی از توسعه روابط دوجانبه است. | منبع: ایرانا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها