کد خبر: 660834
تاریخ انتشار :

افشاگری کوشنر از لغو قطعنامه ضد اسرائیلی مصر با تلاش ترامپ

داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در خاطرات خود جزئیاتی از پشت پرده لغو قطعنامه ضد اسرائیلی مصر در سازمان ملل را فاش کرد.

افشاگری کوشنر از لغو قطعنامه ضد اسرائیلی مصر با تلاش ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از سی‌ان‌ان عربی، جارد کوشنر، داماد و یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در کتاب خاطراتش با عنوان "در دل تاریخ: خاطرات کاخ سفید" به افشای جزئیات تماس عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با خود درباره ارائه یک قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل پرداخته است.

کوشنر در بخشی از این کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای، نوشته است؛ چند کشور به رهبری مصر درحال تهیه یک قطعنامه در محکومیت ادعاهای حقوقی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بودند که این ادعاها و خواسته‌ها را غیرقانونی و نقض قوانین بین‌الملل می‌دانست.

وی افزود: این درحالی بود که اخباری مبنی بر قصد دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا برای دادن رأی ممتنع به این قطعنامه منتشر شد. رأی ممتنع آمریکا به این قطعنامه به منزله خالی کردن پشت اسرائیل به شکلی بی‌سابقه بود. این اقدام احتمالی همچنین تلاش‌های آینده برای برقراری صلح در خاورمیانه با تشویق فلسطینی‌ها به مذاکره مستقیم با اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کرد.

کوشنر گفت: اگرچه به ندرت پیش می‌آید یک رئیس‌جمهور منتخب درباره سیاست رئیس‌جمهوری که دوره‌اش پایان یافته اظهارنظر کند، اما ترامپ به صراحت اعلام کرد که با این تصمیم مخالف است و چنین موضوع مهمی ارزش نقض پروتکل‌ها را دارد.

وی در ادامه آورده است: با همکاری دیوید فریدمن و جیسون گرینبلات، رابطان ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ با جامعه طرفدار اسرائیل و یهودیان، بیانیه‌ای تهیه کردم که ترامپ آن را ویرایش و در توییتر و فیس‌بوک منتشر کرد. در این بیانیه تاکید شد که "صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تنها از طریق مذاکرات مستقیم میان دو طرف حاصل می‌شود، نه از طریق تحمیل شروط سازمان ملل؛ چراکه این مسئله اسرائیل را در موقعیت بسیار بدی در مذاکره قرار می‌دهد که برای همه اسرائیلی‌ها بسیار ناعادلانه است."

کوشنر گفت: روز بعد، عبدالفتاح سیسی تماس گرفت و به ما اطلاع داد که تیمش دیگر او را همراهی نمی‌کند و مصر از ارائه این قطعنامه منصرف شده است. اینگونه به نظر می‌رسید که ما موفق شده‌ایم و در این تصمیم تاثیر گذاشته‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها