کد خبر: 660866
تاریخ انتشار :

یوسفیان ملا : توافق کنونی از برجام قبلی بالاتر است

عزت الله یوسفیان ملا گفت: توافق امروز بالاتر از برجام قبل است زیرا ضمانت اجراهای بهتری دارد و اجرای تعهدات گام به گام و دارای زمان بندی است.

یوسفیان ملا : توافق کنونی از برجام قبلی بالاتر است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: وضعیت برجام هنوز مبهم است و گرچه گفته می شود که راه بسیار اندکی تا امضای توافق نهایی باقی است اما همچنان ابهاماتی در روند امور وجود دارد.

عزت الله یوسفیان ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «متأسفانه آقای گروسی  با اقداماتی که انجام می دهد شرایط را سخت کرده است. گروسی آژانس را ابزاری در اختیار اسرائیلی ها کرده است و هیچکس هم نمی پرسد اسرائیل که بمب اتم دارد چرا عضو آژانس نیست و به هیچکس هم پاسخ نمی دهد؟ اما اگر مسئله اقدامات گروسی را فاکتور بگیریم، در مجموع توافق در دسترس است و کار تمام شده است».

او ادامه داد: «اکنون گرچه سپاه از لیست تحریم ها خارج نشده است اما شرکت هایی که با قرارگاه خاتم که فعالیت اقتصادی دارد، کار کنند، مشمول تحریم قرار نمی گیرند که ه نوعی در عمل رفع تحریم از این بخش مهم سپاه است. اکنون مواردی در متن توافق وجود دارد که ایجاد مشکل نمی کند و فع می شود و من باور دارم این احتمال وجود دارد که کنگره هم کلیت برجام را تصویب کند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «توافق امروز بالاتر از برجام قبل است زیرا ضمانت اجراهای بهتری دارد و اجرای تعهدات گام به گام و دارای زمان بندی است».

یوسفیان ملا در پایان گفت: «درباره FATF هم باید بگویم که اگر فعلا آن را نپذیریم هم مشکلی به وجود نمی آید؛ یعنی اگر تحریم ها رفع شود و FATF را نپذیریم هم می توانیم مبادلات اقتصادی داشته باشیم چون قرار است شرکت ها و بانک ها بتوانند به راحتی با قرارگاه خاتم کار کنند و از طرفی وقتی گفته می شود تحریمی نیست بسیاری از شرکت ها تمایل به برقراری ارتباط با ایران خواهند داشت».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها