کد خبر: 660941
تاریخ انتشار :

واکنش کاخ سفید به تحولات عراق

کاخ سفید به حمله آشوبگران به مراکز دولتی عراق واکنش نشان داد و خواستار حفظ آرامش شد.

واکنش کاخ سفید به تحولات عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کاخ سفید به تحولات عراق و حمله آشوبگران حامی جریان صدر به مراکز دولتی در منطقه سبز و کاخ ریاست‌جمهوری عراق واکنش نشان داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است: «گزارش‌های ناآرامی در عراق، در شرایطی که به نهادهای عراقی اجازه عمل داده نمی‌شود نگران‌کننده‌اند. این خطر خشونت را بالا می‌برد. امنیت، ثبات و حاکمیت عراق نباید به مخاطره بیفتد.»

در ادامه آمده است: «اکنون زمان گفت‌وگو است نه تشدید درگیری‌ها. ما همه جریان‌های سیاسی در عراق را دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت اجتناب کنند و اختلافات سیاسی را از طریق روندهای سیاسی تحت نظر قانون اساسی عراق حل و فصل کنند.

کاخ سفید در ادامه مدعی شده گزارش‌ها درباره تخلیه سفارت آمریکا در عراق صحت ندارد. کاخ سفید گفته است: «گزارش‌های مربوط به تخلیه سفارت نادرست هستند. تضمین ایمنی پرسنل دولت، شهروندان آمریکا و امنیت تأسیسات آمریکا اصلی‌ترین اولویت ما است.»

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز با انتشار فایلهای ویدئویی گزارش داد که عناصر «سرایا السلام» (وابسته به جریان صدر) پس از یورش به کاخ ریاست جمهوری، حظاتی پیش وارد آن شدند.

نیروهای امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای، ممنوعیت عبور و مرور را در شهر بغداد اعلام و تأکید کردند که این ممنوعیت شامل خودروها و همه شهروندان است.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. به گفته کارشناسان امید می‌رود تا با کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی، به مرور بساط چنین تجمعات و آشوبگری‌ها نیز برچیده شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها